ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل از پیشنهاد حوثی‌ها برای توقف حملات به عربستان استقبال کرد

سازمان ملل: «این پیشنهاد می‌تواند پیغام مهمی داشته باشد مبنی بر رضایت آنها برای پایان دادن به جنگ.»

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از پیشنهاد حوثی‌ها برای توقف حملات به عربستان و آتش‌بس استقبال کرده و آن را گام اول برای پایان دادن به جنگ پنج ساله در یمن دانسته. سازمان ملل متحد عصر شنبه، ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور بیانیه‌ای منتشر کرده و نوشته این پیشنهاد می‌تواند پیغام مهمی داشته باشد مبنی بر رضایت حوثی‌ها برای پایان دادن به جنگ.

حوثی‌ها در یمن

حوثی‌های یمن جمعه شب ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور اعلام کردند حملات موشکی و پهپادی علیه عربستان سعودی را متوقف می‌کنند. این در حالی است که آنها یک هفته قبل مسوولیت حملات پهپادی به تاسیسات نفتی مهم عربستان را پذیرفته بودند.

مارتین گریفیتیس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، با این حال پیشنهاد حوثی‌ها را گامی برای پایان جنگ پنج ساله یمن ارزیابی کرده و گفته باید از این فرصت استفاده کرد و از آن برای حرکت به سوی گام‌های ضروری بعدی مانند کاهش خشونت سود برد و از افزایش تنش نظامی و حرف‌های غیرسازنده خودداری کرد.

آمریکا و عربستان سعودی حملات روز ۱۴ سپتامبر به تاسیسات آرامکو متعلق به عربستان سعودی را به ایران نسبت داده‌اند. ایران این موضوع را رد می‌کند.

درگیری‌های یمن به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم عادی منجر شده و بنا بر اعلام سازمان ملل، بدترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده است.

از سوی دیگر، حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان منجر به توقف ۵۰ درصدی تولیدات نفتی عربستان شده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.