ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه فرانسه: اولویت اول کاهش تنش در خلیج فارس است و نه دیدار ترامپ و روحانی

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که یکی از اهداف کشورش در حاشیه نشست‌ها و دیدارها در مجمع عمومی سازمان ملل کاهش تنش ایران و آمریکاست.

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که یکی از اهداف کشورش در حاشیه نشست‌ها و دیدارها در مجمع عمومی سازمان ملل کاهش تنش ایران و آمریکاست.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ژان ایو لودریان بامداد دوشنبه یکم مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح «توقف در برابر توقف» فرانسه که در حاشیه اجلاس گروه ۷ مطرح شد گفت:

«منطق این طرح این بود که ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ برگردد و این بدان معنا بود که ایران از برخی اقدامات صرف‌نظر کند و در مقابل مشوق‌های مالی برای ادامه مذاکرات درباره توافق هسته‌ای و همینطور مسائل منطقه‌ای دریافت کند.»

به گفته لودریان اما امروز با توجه به «کاهش تعهدات ایران در برجام» و حملات ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی چارچوب مذاکره کوچک‌تر شده است.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان چهارشنبه ۲۷ شهریور در یک نشست خبری ادعا کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان از شمال خلیج فارس و با  موشک‌های‌ نقطه‌زن کروز «یا علی» و چندین فروند پهپاد سپاه پاسداران و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب «جی پی اس» انجام شده است. به درخواست پادشاهی سعودی، کارشناسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره عامل و منشأ حمله به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص راهی عربستان سعودی شدند.

لودریان در ادامه نشست خبری خود گفت به نظر فرانسه بسیار نامحتمل است که حوثی‌های یمن عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی باشند. با این‌حال فرانسه از تحقیقات سازمان ملل به درخواست پادشاهی سعودی استقبال می‌کند.  لودریان گفت:

«دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، موضوع رده اول نیست. آن‌چه در اولویت است، این است که بتوانیم مسیر تنش‌زدایی را دوباره با عاملانی متفاوت، پیش بگیریم. و این امر را می‌شد در پیام‌های رئیس جمهوری فرانسه و همینطور همکاران ما در هفته جاری مشاهده کرد.»

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سقف خود رسیده است. ایران با طرح «ابتکار صلح هرمز» و یک پیشنهاد قدیمی به نیویورک می‌رود: لغو تحریم‌ها در ازای نظارت دائمی بر برنامه هسته‌ای ایران. گفت‌وگو با همسایگان برای تأمین امنیت خلیج فارس. ترامپ در پاسخ گفته است: گفت‌وگویی در کار نیست. اما برای شنیدن پیشنهادها آماده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • First slap Putin with sanctions

    اگر آنها می‌توانند از «سوراخ‌های» دموکراسی برای مقاصد قرون وسطایی خود «سوء استفاده» کنند، ما نیز بایستی بتوانیم از «توانایی‌های» دموکراسی برای پیشبرد اهداف خود «استفاده» کنیم. --------------------------------- خوب شد ملاهای روسی با چین قرارداد اقتصادی ( نه نظامی ، امنیتی ، موشکی مخفی بالای بخشیدن زمین و دریا ، بالای هزینه کردن برای منافع روسیه در سوریه و ونزوئلا و بوتان ) امضا کردند تا مارکسیست های روسی و گوادلوپیست های سیاه کلیست و بقیه روس مداران و روس پرستان که با کمونیسم چینی هم دشمنی دارند مثل سوسیال دموکراسی سوئدی ( بالای خصومت ژنتیکی با لیبرال دموکراسی و غرب و متحدان ان اسرائیل و کانادا و ژاپن و فرانسه ) ، مجبور شوند برای حمله به چین که از سفره استعمار گسترده تر روسیه سهم خودش را می خواهد ، اشاره کوچکی بکنند به روسیه ! اما تا زمانی که حمله به استعمارگران و اشغالگران و کلیه کشورهایی که از ضعف دیکتاتوری ساخت شوروی در ایران یعنی فقاهت بعثی اسلامی روسی سو استفاده میکنند ، به تناسب اهمیتی که غارتگری انها دارد و خطری که اشغال کشور و به جنگ کشاندن دوباره مملکت از طرف ان کشور ، ایران را تهدید میکند ، نباشد و برای تصفیه حساب با چین ، غارتگری و اشغال امنیتی و ندیده گرفتن حاکمیت ملی و حکومت در همه زمینه ها که انحصارا توسط روس ها صورت میگیرد و چین و سوئد و .... در برابر انچه روس ها با ایرانیان و حتی این رژیم دست نشانده روس ها میکنند مثل پشه در برابر فیل است . هرگز فراموش نکنید که روس ها اشغال میکنند ، دست نشانده می سازند ، کودتا میکنند ، نفوذ ایدیولوژیک میکنند ، اش را با جاش میبرند ، درخت را از ریشه میکنند ، اگر مردم بپاخیزند هم انها را به نفع دست نشانده خود لت و پار میکنند . کاری که تا کنون نه چین ، نه سوئد ، نه فرانسه ، نه حتی انگلیس کرده اند . تقریبا تمامی کشورهایی که مستعمره انگلیس بوده اند اکنون دموکراسی هستند و بسیاری از انها پیشرفته . اما حتی یک کشور اشغال شده توسط روسیه وجود ندارد که دموکراسی و حقوق بشر و توسعه پایدار داشته باشد.