ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل سازمان ملل: از تغییرات اقلیمی عقب مانده‌ایم

آنتونیو گوترش جامعه جهانی را فراخواند تا در زمینه تغییرات اقلیمی اقدامات بیشتری انجام دهند. او گفت بحران آب و هوایی تنها تنش‌ها را تسریع و تشدید کرده است.

آنتونیو گوترش می‌گوید تغییرات اقلیمی مهم‌ترین مسئله کنونی جامعه جهانی است. او معتقد است که از تغییرات اقلیمی عقب مانده‌ایم و دولت‌ها باید دست به اقدامات جدی‌تری در این زمینه بزنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آستانه نشست مجمع عمومی این سازمان درباره تغییرات اقلیمی، دوشنبه یکم مهر / ۲۳ سپتامبر در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت تغییرات آب و هوایی مهم‌ترین موضوعی است که امروز جهان با آن روبه‌رو است و دولت‌ها باید برای کند کردن افزایش دما که در حال حاضر بر زندگی مردم سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، اقدامات بیشتری انجام دهند.

او پیش از اجلاس اقلیمی سازمان ملل در نیویورک گفت بحران آب و هوایی فقط تنش‌ها را تسریع و تشدید کرده است.

اجلاس «اقدام برای حفاظت از محیط زیست» سازمان ملل امروز دوشنبه یکم مهر / ۲۳ سپتامبر برگزار خواهد شد. سازمان ملل، می‌گوید پیامدهای تغییرات اقلیمی تشدید شده اما می‌توان با اقداماتی سریع افزایش دمای زمین را به ۱,۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر ازدوران ماقبل صنعتی محدود نگاه داشت و از این پیامدها جلوگیری کرد.

پیش از این اجلاس شنبه ۳۰ شهریور / ۲۱ سپتامبر نشست نهادهای مدنی و فعال در زمینه محیط زیست برای ارائه طرح‌ها و راه حل‌های خود به مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

گوترش به الجزیره گفت: «ما مسابقه را می‌بازیم. تغییرات آب و هوایی سریع‌تر از ما پیش می‌روند و هر روز بدتر می‌شوند.»

در حالی‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا تغییرات اقلیمی را رد و از سوخت‌های فسیلی دفاع می‌کند، گوترش تأكید كرد كه به‌لحاظ علمی روشن است و هیچ‌گونه تردیدی در مورد تهدید این تغییرات علیه مردم جهان، از جمله در ایالات متحده و جاهای دیگر، وجود ندارد.

رهبران جهان سال ۲۰۱۵ در پاریس با امضای توافقی اقلیمی متعهد شدند که افزایش دمای زمین را نسبت به دوران پیشاصنعتی زیر ۱,۵ تا ۲ درجه سلسیوس نگه دارند. این توافق بزرگ‌ترین دستاورد در دیپلماسی جهانی محیط زیستی بود؛ دستاوردی که پس از حدود یک ربع قرن از زمان نخستین بحث درباره تغییرات اقلیمی در اجلاس زمین سازمان ملل در ۱۹۹۲ به دست آمد.

با این حال، سازمان ملل در گزارش تازه‌ای نشان داده است که حتی اگر همه کشورهایی که توافق‌نامه پاریس را امضا کرده بودند، اهداف خود را برآورده کنند، جهان همچنان ۲،۹ تا ۳،۴ درجه سلسیوس گرم‌تر می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است که برای رسیدن به هدف محدود کردن افزایش دما تا ۲ درجه سلسیوس باید تلاش‌های کنونی سه برابر شود اما از نظر فنی رسیدن به این هدف هنوز هم ممکن است.

دانشمندان وابسته به سازمان ملل در یک سال اخیر بارها نسبت به بحران اقلیمی ناشی از گرمایش زمین و آثار سوء آن بر زندگی تمام انسان‌های سیاره هشدار داده‌اند. جنبش‌های اعتراضی محیط زیستی که خواهان مقابله فوری با گرمایش جهانی ناشی از فعالیت انسانی و حفظ منابع طبیعی هستند، در این یک سال حضور پررنگ‌تری یافته اند. با این وجود، دولت‌های زیادی در جهان توجه خاصی به مقابله با تغییرات اقلیمی نشان نداده‌اند.

از روز جمعه ۲۹ شهریور / ۲۰ سپتامبر میلیون‌ها دانش‌آموزان در اکثر کشورهای جهان «هفته اقلیم» را با یک اعتصاب اقلیمی آغاز کردند. آن‌ها به دنبال فشار بر رهبران جهان برای به‌رسمیت شناختن هشدارهای علم درباره بحران اقلیمی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.