ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود مقام‌های ایرانی و اعضای خانواده‌شان به آمریکا محدود شد

فرمان رئیس جمهوری آمریکا بر دارندگان اقامت دائم آمریکا یا متقاضیان پناهجویی تأثیری ندارد. ترامپ از رفتار جمهوری اسلامی در منطقه ناراضی است.

رئیس جمهوری آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی مجوز ورود مقام‌های ارشد حکومتی ایران و اعضای خانواده آنها را به ایالات متحده محدود یا تعلیق کرد. این فرمان چهارشنبه ۳ مهر چند ساعت بعد از سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شد.

ترامپ در متن فرمان اجرایی خود که در سایت کاخ سفید منتشر شده، به رفتار جمهوری اسلامی در خاورمیانه اشاره می‌کند:

«حکومت ایران حامی تروریسم است و سپاه پاسداران و نیروی قدس آن از تروریسم حمایت می‌کند و خود دست به اعمال تروریستی می‌زند، شهروندان آمریکایی را بی‌دلیل زندانی می‌کند، در شکل‌گیری بحران‌های انسانی نقش دارد،  همسایگان خود را تهدید می‌کند، ناوبری دریایی را تهدید می‌کند و دست به حملات ویرانگر سایبری می‌زند.»

ترامپ سپس در ادامه این فرمان می‌نویسد:

«با توجه به این که این رفتارهای ایران صلح و ثبات خاورمیانه و ورای آن را تهدید می‌کند، من مصمم شدم که بنا به مصالح ایالات متحده برای اعمال محدود یا به تعلیق درآوردن مجوز ورود مقام‌های ارشد حکومتی ایران و اعضای درجه یک خانواده‌های آنها، چه مهاجرتی و چه غیرمهاجرتی، اقدام کنم.»

بر اساس فرمان رئیس جمهوری آمریکا:

  ورود مقامات ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه‌ یک‌شان به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر به خاک ایالات متحده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرمان رئیس جمهوری آمریکا شامل این گروه از ایرانیان نمی‌شود:

دارندگان اقامت دائم آمریکا (گرین‌کارت) و کسانی که درخواست پناهجویی یا پناهندگی‌شان از سوی ایالات متحده پذیرفته شده است شامل نمی‌شود و همچنین بر صلاحیت افراد برای درخواست پناهجویی یا ارائه پناهندگی به آمریکا تاثیری ندارد.

بر اساس فرمان ترامپ، وزارت خارجه آمریکا تشخیص می‌دهد که تا چه زمانی این محدودیت‌ها می‌بایست اعمال گردد.

دولت آمریکا برای محمد جواد ظریف و اعضای هیأت ایرانی در سازمان ملل نیز محدودیت‌هایی مقرر کرده بود: اقامت در محدوده دفتر نمایندگی ایران و ساختمان سازمان ملل و ورود و خروج به آمریکا از طریق فرودگاه جان اف کندی. این محدودیت‌ها شامل روحانی هم می‌شد به استثنای هتلی که رئیس جمهوری اسلامی در آن اقامت داشت. وزارت خارجه آمریکا در صدور ویزا برای هیأت ایرانی هم تعلل کرد و سرانجام با پادرمیانی آنتونیو گوترش ویزای ظریف و روحانی و همرهانشان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را صادر کرد.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که تحریم‌های ایران به سقف خود رسیده و از این پس تحریم‌های تانویه اعمال خواهد شد. روز گذشته قبل از سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل آمریکا چند شرکت و فرد چینی مرتبط با ایران را تحریم کرد.

روحانی برای مذاکره در چارچوب برجام خواهان لغو تحریم‌های آمریکا شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.