ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم دادگاه برای پزشک زن به دلیل بی‌حجابی: ویزیت و عمل زایمان رایگان به جای یک‌سال حبس

دادگاهی در ایران یک پزشک زن را به دلیل بی‌حجابی به ارائه خدمت پزشکی رایگان و تالیف مقاله‌ای درباره حجاب محکوم کرده است. پیش‌تر فیلمی منتشر شده بود که نشان می‌داد زنی بی‌حجاب در اعتراض به برخورد پلیس روی خودروی نیروی انتظامی نشسته است.

دادگاهی در ایران یک پزشک زن را به دلیل بی‌حجابی به ارائه خدمت پزشکی رایگان و تالیف مقاله‌ای درباره حجاب محکوم کرده است. پیش‌تر فیلمی منتشر شده بود که نشان می‌داد زنی بی‌حجاب در اعتراض به برخورد پلیس روی خودروی نیروی انتظامی نشسته است.

دادرس شعبه چهارم دادگاه عمومی بخش چهارباغ در استان البرز درباره انتشار فیلمی که در آن فردی با رفتن بر روی خودرو پلیس اقدام به کشف حجاب کرده بود، اعلام کرد خلاف رویه قضایی که بعضاً کشف حجاب را در زمره اقدامات تبلیغی علیه نظام تلقی کرده‌اند، دادگاه این موضوع را از مصادیق جرایم امنیتی تشخیص نداده است. او گفته در نظام حقوقی ایران هر عمل حرامی مستوجب کیفر نیست و این دادگاه به عنوان نماینده قضایی حاکمیت، خود را ممنوع از مداخله در حریم خصوصی و حوزه اخلاق فردی می‌داند، اما تظاهر به عمل حرام قطعاً جرم است.

او اعلام کرده دادگاه این فرد را با اتهامات کشف حجاب و تاباندن روسری روی خودروی پلیس و تمرد و عدم توجه به دستورات پلیس و ممانعت از توقیف خودرو، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

دادرس شعبه چهارم دادگاه چهارباغ استان البرز افزوده: «اما با در نظر داشتن وضعیت فردی و اجتماعی متهم و صلاحیت علمی و تخصصی وی (پزشک متخصص زنان) در جهت گزینش کیفر مناسب و پرهیز از حبس غیر از موارد ضروری مجازات وی را با هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان و انجام عمل پزشکی زایمان رایگان (دو بار در ماه) و تألیف یک مقاله پژوهشی با عنوان «نرخ التزام پزشکان زن به حجاب شرعی در ایران» جایگزین می‌کند.»

بر اساس این حکم، این پزشک زنان موظف به انجام هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان از طریق ارائه خدمات رایگان ویزیت و مشاوره پزشکی در شهر چهارباغ به مدت یک روز در هفته (چهار ساعت) و انجام عمل پزشکی زایمان رایگان (دو بار در ماه) با اولویت افراد فاقد بضاعت مالی و مقید به حجاب شرعی کامل (مورد تایید از سوی کارگروه مشترک کمیته امداد امام خمینی و دفتر نماینده ولی فقیه در چهارباغ با نظارت واحد اجرای احکام کیفری) است.

علاوه بر آن او ملزم به تألیف یک مقاله پژوهشی به شیوه مطالعه آماری و مصاحبه و جمع آوری داده‌های تجربی با عنوان «نرخ التزام پزشکان زن به حجاب شرعی در ایران» شده و ملکف است ظرف دو سال گواهی پذیرش قطعی با نسخه چاپ شده آن در نشریات معتبر علمی تأیید شده از سوی وزارت علوم (رتبه خیلی خوب یا خوب) را به واحد اجرام احکام کیفری تسلیم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    چی می خواد بنویسه اون مقاله پژوهشی از یک سال حبس هم بدتره من بودم می رفتم حبس ولی اون مقاله رو نمی نوشتم قاضی از اون قاضی ها بوده