ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجمع عمومی ۷۴ ـ  عمران خان: در کشمیر حمام خون به راه می‌افتد

نخست‌وزیر پاکستان آشکارا و با صراحت از احتمال وقوع یک جنگ اتمی با هند سخن گفت و خواهان مداخله سازمان ملل در بحران کشمیر شد.

نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل رفتار هند در کشمیر را محکوم کرد و نسبت به وقوع یک «حمام خون» در ایالت جامو و کشمیر هند هشدار داد. عمران خان آشکارا و با صراحت از احتمال وقوع یک جنگ اتمی با هند سخن گفت و خواهان مداخله سازمان ملل در بحران کشمیر شد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان جمعه ۵ مهر/۲۷ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل

لوک سبها (مجلس سفلی در پارلمان هند) در مرداد/ اوت سال جاری خودمختاری منطقه «جامو و کشمیر» را لغو کرد. ارتش هند از آن زمان تاکنون با محاصره این منطقه، قطع راه‌های ارتباطی تلفنی و اینترنتی و بازداشت صدها تن از فعالان و سیاستمداران محلی، اداره امور را به دست گرفته است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سخنانی که در سالروز استقلال هند ادعا کرده بود که خودمختاری کشمیر سبب فساد و تضییع حقوق زنان و کودکان و تبعیض اجتماعی شده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان جمعه ۵ مهر/۲۷ سپتامبر در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت به محض آنکه قوانین منع رفت و آمد در کشمیر هند لغو شود و سربازان خیابان‌ها را ترک کنند، اهالی کشمیر به خیابان‌ها می‌ریزند. خان گفت: «آن موقع سربازان چه خواهند کرد؟ یک حمام خون.»

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه آشکارا و با صراحت از احتمال وقوع یک جنگ اتمی با هند سخن گفت:

«این یک تهدید نیست. یک نگرانی عادلانه است.»

عمران خان سپس خواهان مداخله سازمان ملل متحد در بحران کشمیر شد.

 نخست‌وزیر پاکستان در فرازهای دیگری از سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل به پولشویی و به اسلام هراسی نیز اشاره کرد. عمران خان کشورهای اروپایی را متهم کرد که با به حاشیه راندن مسلمانان مهاجر سبب رشد گرایش‌های افراطی شده‌اند:

«اسلام فی‌نفسه یک مذهب افراطی نیست. همانطور که یهودیت، مسیحیت و هندوئیسم فی‌نفسه افراطی نیستند.»

خان ادعا کرد مبنای هر مذهبی بر «همبستگی و نوعدوستی»  است.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند که قبل از عمران خان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده بود، مطلقاً به بحران کشمیر اشاره نکرد. مودی فقط از خطر تروریسم و ضرورت مقابله با آن یاد کرد و از این موضوع گذشت.

میشل باشله، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر  در سخنانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو از دولت هند خواست محدودیت‌ها و منع آمد و شد در ایالت کشمیر را متوقف کند، از دسترسی مردم به خدمات اولیه اطمینان باید و حقوق قضایی تمام بازداشتی‌ها را محترم بشمرد. با بازگشایی گذرگاه مرزی «کارتاپور» این احتمال به وجود آمده بود که از روابط هند و پاکستان در بحران کشمیر تنش‌زدایی شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.