ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری سومین جلسه دادگاه شبنم نعمت‌زاده همزمان با کشف یک انبار احتکار داروی دیگر

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده در حالی‌ آغاز شد که قاضی این پرونده از کشف یک انبار جدید متعلق به این متهم در شهرستان کرج خبر داد.

سومین جلسه دادگاه شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، متهم به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو امروز شنبه ۶ مهر در در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی ‌مقام برگزار شد.

شبنم نعمت‌زاده

برگزاری سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده در حالی‌ست که قاضی مسعودی‌ مقام در ابتدای سومین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده، از کشف یک انبار جدید متعلق به این متهم در شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روند رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در سه جلسه دادگاه انجام شد.

در نخستین جلسه دادگاه که در تاریخ ۲۵ شهریور برگزار شد، کیفرخواست متهمان قرائت شد و اتهامات شبنم نعمت‌زاده، فرزند محمدرضا نعمت‌زاده چنین اعلام شد:

«مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی دارو به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین‌کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو قاچاق بدون انجام تشریفات قانونی.»

همچنین در اولین جلسه دادگاه اتهامات احمد‌رضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی دارو به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو به متهم ابلاغ شد.

در دومین جلسه دادگاه که در ۳۱ شهریور ماه برگزار شد، نماینده دادستان خطاب به متهمان گفت که متهم و وکیل او همواره در تحقیقات خود به دانش بسیار در صنعت داروسازی اشاره کرده‌اند و خود را صاحب علم توصیف می‌کنند، اما برخورداری از دانش رافع مسئولیت کیفری و تخفیف در مجازات نیست.

همچنین در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده این متهمان، وکیل مدافع شبنم نعمت‌زاده خطاب به رئیس دادگاه گفت اسامی برخی از افرادی که در این پرونده نقش داشته‌اند و آن‌ها هم کارهایی انجام داده‌اند، نیامده است.

مظاهری از دادگاه خواست تا دستور تعقیب آن‌ها را هم صادر کنید.

شبنم نعمت‌زاده، متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت است. او که پیشتر به فعالیت‌های هنری مشغول بوده، هم‌اکنون به عنوان وارد کننده متخلف دارو تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.

او از سال ۸۸ با تاسیس یک شرکت دارویی مجوز واردات انواع مکمل و دارو را گرفت. مرداد ماه ۹۷ کشف یک انبار دارو متعلق به شرکت خانم نعمت‌زاده جنجالی شد. او مدعی شد این انبار محل نگهدرای داروهای تاریخ مصرف گذشته بوده و اداره کل دارو از این مساله مطلع بوده است.

شرکت رسا فارمد، آدونیس طب، توسعه دارویی رسا و توسعه تجارت نعمت٬ شماری از شرکت‌های اقماری خانواده نعمت‌زاده هستند. شبنم در کنار خواهرش (زینب) و مادرش (مریم بختیار) نقش مستقیم در مدیریت این شرکت‌ها داشته است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.