ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک میلیون سالمند بعد از بازنشستگی در ایران کار می‌کنند

در حالی که سن بازنشستگی در ایران ۶۰ سالگی است اما حدود یک میلیون نفر از افراد ۶۰ ساله و بالاتر از آن در ایران همچنان کار می‌کنند.

بیش از یک میلیون نفر در ایران به ‌رغم پا گذاشتن به سالمندی همچنان کار می‌کنند.

نرخ مشارکت اقتصادی سالمندان ۱۶,۶ درصد است

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه ۹ مهر، روز جهانی سالمندان، گزارشی درباره وضعیت سالمندان در ایران منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش که در خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) منتشر شده، در حالی که سن بازنشستگی در ایران ۶۰ سالگی است، حدود یک میلیون نفر از افراد ۶۰ ساله و بالاتر از آن در ایران همچنان کار می‌کنند.

در این گزارش آمده است:

«نرخ مشارکت اقتصادی سالمندان ۱۶,۶ درصد است که این نرخ برای مردان و زنان سالمند به ترتیب، ۲۹,۴ درصد و چهار درصد است.»

گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید نرخ بیکاری سالمندان ۲,۳ درصد است که این نرخ برای مردان و زنان سالمند به ترتیب، ۲,۳۶ درصد و ۰,۷ درصد است.

همچنین در نقاط شهری به نسبت نقاط روستایی نرخ بیکاری سالمندان بیشتر است. نرخ بیکاری سالمندان در نقاط شهری ۳.,۵ درصد است، حال آنکه این نرخ در نقاط روستایی ۰,۹ درصد است.

در این گزارش سالمند تمامی افراد ۶۰ ساله و بیشتر از آن تعریف شده است.

بر اساس برآورد انجام شده در سال ۱۳۹۷ از کل جمعیت کشور ۹,۷ درصد جمعیت را سالمندان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین درصد جمعیت سالمندان در مقایسه با کل کشور در بین استان‌های کشور مربوط بـه استان گیلان با ۱۳,۹ درصد، مازندران ۱۲ درصد، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی و اصفهان ۱۱,۱و کمترین درصد به ترتیب مربوط بـه استان‌های سیستان و بلوچستان با ۴,۹ درصد، هرمزگان ۶,۲ درصد  و بوشهر ۷,۱ درصد بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.