ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها جزئیات عملیات نظامی نجران را افشا کردند

عربستان سعودی و ائتلاف عربی درباره عملیات بزرگ حوثی‌ها که ممکن است مسیر رویدادها را به سمت دیگری تغییر دهد سکوت کرده‌اند.

شورشیان حوثی در یک نشست خبری با انتشار تصاویری ادعا کردند که در عملیات نصر من الله» بیش از ۵۰۰ سرباز سعودی را کشته یا مجروح کرده‌اند و هزاران سرباز را هم به اسارت گرفته‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تاکنون درباره عملیات حوثی‌ها سکوت کرده است.

سربازان سعودی که بنا بر ادعای حوثی‌ها در عملیات موسوم به «نصر من الله» به اسارت درآمده‌اند

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن در یک نشست خبری که یکشنبه ۲۹ سپتامبر/ ۷ مهر برگزار شد، با نمایش ویدیوهایی، جزئیات عملیات «نصر من الله» حوثی‌ها در منطقه مرزی نجران در مرز با عربستان را اعلام کرد. بخشی از این عملیات در خاک عربستان سعودی انجام شده است. اگر ادعای حوثی‌ها صحت داشته باشد، ممکن است این عملیات نقطه عطفی در جنگ یمن باشد. سریع در این نشست خبری گفت:

« عملیات در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز شد.در این حملات مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند. بیش از ۲۰۰ تن از کشته‌شده‌های نیروهای دشمن کسانی هستند که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی هنگام فرار یا تسلیم جان خود را از دست داده‌اند.»

در ویدیوهایی که حوثی‌های یمن منتشر کردند، خودروهای زرهی ارتش عربستان را می‌توان مشاهده کرد که هدف قرار می‌گیرند و منفجر می‌شوند. تلویزیون المسیره حوثی‌ها این ویدیوها را منتشر کرده است. شبکه الجزیره و خبرگزاری رویترز صحت این تصاویر را تأیید نکرده‌اند. عربستان سعودی و ائتلاف عربی هم تاکنون درباره ادعای حوثی‌ها کاملاً سکوت کرده‌اند.

سریع در این نشست خبری گفت عملیات «نصر من الله» در طی ۷۲ ساعت انجام شد. سخنگوی حوثی‌ها ادعا کرد که در این عملیات از عنصر «غافلگیری» استفاده شده و   عناصر نفوذی در داخل صفوف «نیروهای دشمن و فریب‌خوردگان» نقشی مهم در موفقیت این عملیات ایفا کرده‌اند.

بر اساس ویدیوهایی که صحت آن‌ها تأیید نشده حوثی‌های یمن موفق شدند در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات هم به غنیمت بگیرند.

۲۳ شهریور/ ۱۴ سپتامبر تأسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت و تولید نیمی از نفت خام این کشور متوقف شد. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند، با این حال وزارت دفاع عربستان، ایالات متحده آمریکا و سه قدرت اروپایی ایران را مسئول این حملات دانسته‌اند.

وال‌استریت ژورنال جمعه گذشته به نقل از مقامات سعودی نوشته بود عربستان با آتش‌بس محدود در چهار محور، از جمله در صنعا، پایتخت یمن موافقت کرده است. حوثی‌های یمن اما خواهان برقراری آتش‌بس در تمام محورها شده بودند. هفته گذشته حوثی‌ها به طور یک‌جانبه اعلام آتش‌بس کردند و سازمان ملل متحد هم از آن استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اگر ازبسیاری ازسیاسیون امریکائی واروپائی و ژاپنی وچینی و روسی بپرسید که نظرشان دراین مورد بگویند محترمانه جواب خواهند که ایکاش حوثی ها تمام عرب های عربستان را هم می کشتند و درخاتمه عمیلات افتخارآمیزشان حوثی ها تماما" ضمیمه آن مردمان یمن دریک عملیات افتخارآمیزدیگرخودکشی میکردند که هم یمن وهم عربستان ازموجودیت مردمی پاک میشد ...وتمامی منابع و معادن این دوکشور بدون موجودیت مردمی بین ابرقدرت ها تقسیم میشد..