ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان: عبدالله اعلام پیروزی کرد

عبدالله عبدالله اعلام کرد که انتخابات به دور دوم نمی‌کشد و تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» حکومت آینده افغانستان را تشکیل می‌دهد.

عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که انتخابات به دور دوم نمی‌کشد و تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» حکومت آینده افغانستان را تشکیل می‌دهد.

دوشنبه ۸ مهر، کابل: نشست خبری عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان  شنبه ۶ مهر/ ۲۸ سپتامبر در حدود ۵ هزار شعبه رأی‌گیری برگزار شد. شمار واجدین شرایط در این دوره از انتخابات ۹,۵ میلیون تن اعلام شده بود اما برخی از افرادی که برای رای دادن ثبت‌نام کرده بودند، پس از مراجعه به محل رأی‌گیری متوجه شدند نامشان در فهرست وجود ندارد یا افراد دیگری با مشخصات آنها رأی داده‌اند.

به گزارش ۸ صبح، تنها دو روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله در یک نشست خبری در کابل گفت:

«رأی ما در این انتخابات بالاست. نتایج را کمیسیون اعلام می‌کند، اما ما با رأی بالا به صحنه آمدیم. ما در یکی دو روز گذشته مشغول بررسی نتایج بودیم و به این نتیجه رسیدیم که رأی بالایی داریم. اگر جلوی تقلب‌ها گرفته شود، رأی ما بیشتر هم می‌شود. در وضعیت موجود، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می‌دهد.»

حبیب الرحمان ننگ از کمیسیون مستقل انتخابات بلافاصله پس از اظهارات عبدالله در یک نشست خبری گفت اعلام نتایج انتخاباتی در صلاحیت این کمیسیون است و هیچ کس حق ندارد پیش از اعلام کمیسیون مستقل انتخابات خود را پیروز بخواند.

عبدالله عبدالله در نشست خبری خود گفت تنها آرای بیومتریک شده معتبر است و سرنوشت ریاست جمهوری آینده را نیز تنها «رأی‌پاک» تعیین خواهد کرد.

محمدرضا فیاض، معاون سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از ثبت بیش از یک هزار و ۹۰۰ شکایت تا پایان شامگاه شنبه ۶ مهر خبر داده بود. به گفته او بیشترین شکایت‌ها در مورد فهرست رأی‌دهندگان و دستگاه‌های بیومتریک بوده است. کمیسیون برگزاری انتخابات وعده داده است تا پایان روز یکشنبه ۷ مهر نتایج نهایی انتخابات را اعلام کند.

عبدالله عبدالله از کمیسیون مستقل انتخابات خواست مسئولیتش را به درستی پیش ببرد و مانع از تقلب شود و اجازه ندهد آرای بیومتریک نشده شمارش شوند.

او هم‌چنین خواهان توقف مداخله اداره «احصائیه و معلومات» در امور انتخاباتی شد و گفت که پس از این باید شرکتی که دستگاه‌های بیومتریک را تهیه کرده، کارش را به پیش ببرد و اداره احصائیه مرکزی در روند شمارش آرا دخالت نکند.

عبدالله عبدالله از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز خواست شکایت‌ها و تقلب‌های احتمالی را به طور جدی پیگیری کند و آرای سیاه را از سفید جدا کند.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که در مجموع بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.