ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالمهدی: ایران و عربستان آماده مذاکره‌اند

نخست‌وزیر عراق اما یادآوری کرد که آمادگی اعطای امتیاز به طرف مقابل می‌بایست وجود داشته باشد. عبدالمهدی گفت بغداد می‌تواند محل برگزاری مذاکره باشد.

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که عربستان و ایران آماده مذاکره‌اند. عادل عبدالمهدی اما یادآوری کرد که آمادگی اعطای امتیاز می‌بایست وجود داشته باشد. همزمان علی ربیعی، سخنگوی دولت ارسال پیام‌هایی از عربستان برای روحانی را تأیید کرده است.

ملک سلمان، پادشاه سعودی و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق

سه‌شنبه هفته گذشته عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق همزمان با گشایش گذرگاه زمینی عرعر در مرز بین عراق و عربستان، برای یک دیدار چند ساعته با پادشاه و ولیعهد سعودی به ریاض سفر کرد.  عبدالمهدی دوشنبه ۸ مهر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی اعلام کرد که هدف او از این سفر برقراری آرامش در خاورمیانه بوده است. نخست‌وزیر عراق گفت:

«این مسئله مستلزم این است که آمادگی برای اعطای امتیاز وجود داشته باشد. عربستان به دنبال صلح است. حرکت به سمت جنگ شاید در یک لحظه و با یک تصمیم فردی صورت گیرد، ولی خارج شدن از آن دشوار و سخت است.»

نخست‌وزیر عراق در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که عربستان و ایران، آماده مذاکره هستند:

 «کشورهای بسیاری در منطقه می‌توانند مکانی برای راه حل و مذاکرات باشد. بغداد نیز می‌تواند یکی از این مکان‌های برگزاری مذاکرات باشد.»

عبدالمهدی در پایان مصاحبه‌اش با الجزیره درباره حملات پهپادی مکرر به مواضع حشد الشعبی در خاک عراق گفت:

«تحقیقات درباره حمله به برخی مواضع حشد بیانگر این است که اسرائیل این کار را انجام داده است.»

همزمان با این تحولات، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در یک نشست خبری که دوشنبه ۸ مهر در تهران برگزار شد ارسال پیام از ریاض به تهران را تأیید کرد:

 «خبر، خبر درستی است. پیغام‌هایی از سوی برخی سران کشورها از طرف سعودی‌ها به حسن روحانی ارائه شد ولی ایران باید نشانه‌هایی از این موضوع را ببیند. عربستان اگر واقعاً به دنبال تغییر رفتار باشد، ایران از آن استقبال می‌کند.»

ربیعی در این نشست خبری اعلام کرد که ابتدا می‌بایست جنگ یمن به پایان برسد:

«پیام‌هایی از سوی عربستان به ما رسیده است اما ما باید پیام علنی آن را بدانیم و یکی از پیام‌های آن می‌تواند پایان حمله به یمن باشد.»

 عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه جداگانه‌ای با شرق‌الاوسط درباره مذاکراتش با ملک سلمان و محمد بن سلمان، پادشاه و ولیعهد سعودی گفت:

«با ملک سلمان و محمد بن سلمان مذاکرات صریح، عمیق و جسورانه‌ای داشتم. عراق و عربستان بر اهمیت آرامش در منطقه و درک اهمیت نقشی که عراق در این زمینه دارد، اتفاق نظر دارند.»

به گفته نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگوها تنش ایران و آمریکا، اوضاع کلی منطقه و جنگ یمن به بحث گذاشته شد.

 «حل بحران یمن کلید حل بحران منطقه است و ما امیدواریم که به مرحله آتش‌بس برسیم. ما روابط خوبی با تمامی طرف‌ها از جمله یمن داریم.»

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا با هشدار نسبت به پیامدهای جنگ عربستان با ایران، خواهان مذاکره ترامپ با روحانی شد. بن‌سلمان گفت ضرورت دارد که جهان علیه ایران اقدام مشترکی انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    من هرچی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم که چرا اردوغان و بشاراسد و مقامات عراقی و پاکستانی و حتی محمد مرسی رهبراسلامیون مصری با کت و شلوار و کراوات ظاهرمیشن ولی مقامات حکومت آخوندی و عربستان با عبا و عمامه ؟ بله حکومت آخوندی نتوانست ازامریکا باج بگیره و حالا نخست وزیرعراق را برای باج گرفتن ازعربستان می فرسته!!!!بله اسلام دین معنویات است و همانطور که پیامبر اسلام و دوازده امامش فقط برای معنویات و خدا شناسی مردمان چنین وچنان میکردند و زندگانی ساده ای داشتند و یا چنذ خرما و لیوانی شیر بسر میکردند و تنها به دنیای فانی و بهشت و جهنم معتقد بودند ونگاهی به مادیات وهرآنچه متعلق به مردم بوده نداشتند ..فقط کتب مذهبی و سوری ها و آیات و مفاتیح های آنچنانی بخوانید وورق بزنید که چهل همانند آمپول به مغز مردم ایران تزریق می کنند که مادیات ارزشی ندارد و اندوخته های دنیای هستی که همان پول وثروت باشد ازنظر اسلام ارزشی ندارد..حالا اسلام که نتنها مادیات را می پسندد و محترم ولذت بخش میداند و حتی برای بیشتر داشتن اقدام به تهدید و کشتارو موشک پرانی می کند...باید ازاسلامیون پرسید مگر به گفته همان امام اسلام که می گفت هرآنچه برخود نمی پسنددی بردیگران هم نپسند و هرآنچه برخود می پسندی بردیگران هم بپسند کجا رفته است ؟ آخوندها مادیات و پول و تجملات و شهوت رانی ها وچپاول می پسندند ولی به مردم می گویند مادیات ارزشی ندارد و انسان ها همه رفتنی هستند؟ ووعده بهشت نشینی آنهم به مرده گان میدهند!!!!

  • majid

    تا رژیم صهیونیستی براندازی نشود مشکل خاورمیانه حل نخواهد شد در ضمن چیزی به نام اسرائیل هم نداریم. فقط فلسطین اشغالی داریم. تا دیکتاتوری بین المللی آمریکا حل نشود سایر دیکتاتوری ها هم اصلاح نخواهد شد.