ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران آذرآب اعتصاب برای تعیین تکلیف کارخانه را از سر گرفتند

مسئولان استان ۱۰ روز فرصت خواسته بودند تا وضعیت شرکت را روشن و آذرآب را شرکت به شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) واگذار کنند اما اکنون با گذشت ۲۰ روز اقدامی نشده است. بانک کشاورزی نیز که سهامدار عمده آذرآب است از واگذاری سهام خود خودداری می‌کند.

کارگران کارخانه آذرآب اعتصاب را از سر گرفتند. آن‌ها روز چهارشنبه ۱۰ مهر در میدان صنعت اراک تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف مالکیت و سهامدار شرکت، راه‌اندازی تولید و پرداخت مطالبات خود شدند.

تجمع روز چهارشنبه دهم مهر کارگران در میدان صنعت

مسئولان استان ۱۰ روز فرصت خواسته بودند تا وضعیت شرکت را روشن و آذرآب را شرکت به شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) واگذار کنند اما اکنون با گذشت ۲۰ روز اقدامی نشده است. بانک کشاورزی نیز که سهامدار عمده آذرآب است از واگذاری سهام خود خودداری می‌کند.

کارگران شرکت آذرآب در اراک، مرکز استان مرکزی روز ۱۲ شهریور دور جدید اعتصاب و راهپیمایی خیابانی را از سر گرفتند. آن‌ها که نیمی از دستمزد خرداد ماه و دستمزد تیر و مرداد را هم دریافت نکرده‌اند، به نشانه گرسنگی خود و خانواده‌هایشان در میدان مرکزی شهر سفره خالی پهن کردند و روز ۱۳ شهریور به رغم فشارهای امنیتی در خیابان‌های اراک به راهپیمایی پرداختند

در پی چند روز اعتصاب کارگران، علی آقازاده استاندار مرکزی وعده داده بود طی ۱۰ روز وضعیت مالکیت کارخانه ‌آذرآب و سهامدار عمده آن بانک کشاورزی روشن شود. او گفته بود قرار است «تیمی متشکل از معاون اقتصادی استانداری مرکزی، معاون بانک کشاورزی کشور و معاون شرکت مپنا تمامی مسائل مرتبط با آذرآب را از جمله مسائل مالی، بدهی‌ها، امور مالیاتی، طلب‌های شرکت و ظرفیت‌های موجود را بررسی کنند.»

این وعده اما عملی نشد. محمدتقی آبایی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عدم تعیین تکلیف مالکیت و سهامدار آذرآب را تائید کرده است.

صنایع آذرآب اراک یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی ایران در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی و ساخت پالایشگاه‌ها و کارخانجات است. مشکلات این شرکت بزرگ همراه با شرکت هپکو، دیگر شرکت بزرگ پیمانکاری اراک از میانه دهه ۱۳۸۰ و با خصوصی‌سازی آن آغاز شد. به طور خاص، کارخانه آذرآب از دو سال پیش همانند هپکو با بحران حاد نقدینگی و تولید روبرو شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.