ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان در راه آزادی: تمام بلیت‌های جایگاه اختصاصی زنان خریده شد

زنان تمام بلیت‌های چهار جایگاه اختصاص داده شده در ورزشگاه آزادی را خریدند. آیا بازی ایران و کامبوج طلسم ممنوعیت ۴۰ ساله حضور زنان در ورزشگاه را خواهد شکست؟

 شب گذشته تنها یک جایگاه برای تماشای بازی فوتبال ایران و کامبوج به زنان اختصاص داده شده بود که بلیت‌های آن به سرعت فروش رفت. صبح جمعه ۱۲ دی در کمتر از یک ساعت بلیت سه جایگاه دیگر در نظر گرفته شده برای زنان در ورزشگاه آزادی فروخته شد. مجموع بلیت‌های فروخته شده به زنان ۳۵۰۰ تاست. هنوز مشخص نیست که آیا تعداد جایگاه‌های مخصوص زنان بیشتر خواهد شد یا نه.

مجموع بلیت‌های فروخته شده به زنان ۳۵۰۰ تاست

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین در ورزشگاه آزادی و در روز هجدهم مهرماه به مصاف کامبوج می‌رود.

بازی ایران و کامبوج برای فوتبال‌دوستان بازی مهمی به شمار نمی‌آید و تاکنون تنها چهارهزار مرد بلیت این بازی را خریده‌اند اما این بازی به دلیل اینکه اولین حضور زنان در ورزشگاه پس از سال‌ها ممنوعیت در آن اتفاق می‌افتد، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

هیات اعزامی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از بازدید از ورزشگاه آزادی و بازگشت از تهران، شنبه، ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد استادیوم آزادی آمادگی پذیرش بدون محدودیت زنان را برای مسابقه پیش‌روی تیم‌های ملی ایران و کامبوج دارد و زنان ایرانی باید اجازه ورود به استادیوم‌های فوتبال را داشته باشند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیش از این گفته بود که مقامات فدراسیون فوتبال ایران به او اطمینان داده‌اند که زنان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرده هیأتی برای اطمینان یافتن از ورود زنان به ورزشگاه آزادی در مرحله مقدماتی جام جهانی بین تیم‌های ملی ایران و کامبوج در تاریخ ۱۰ اکتبر /۱۸ مهر به تهران اعزام می‌شود.

 در هفته‌های اخیر مرگ سحر خدایاری، معروف به دختر آبی، که به دنبال حضور او در ورزشگاه و برخورد پلیس با او و سپس در روند پیگیری پرونده قضایی او منجر به خودسوزی او شد، واکنش‌های زیادی را برانگیخت و باعث اعتراض‌ها و همدلی‌های ملی و بین‌المللی با او و زنان ایرانی محروم از حضور در ورزشگاه‌ها شد.

گروه‌های مختلفی از فعالان حقوق زنان و علاقه‌مندان به ورزش در سال‌های گذشته کمپین‌هایی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها راه انداحته بودند که اغلب با سرکوب حکومتی روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    دکترای حسین فریدون هم قلابی از آب درآمد! محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضاییه خبر داد و اظهار داشت: گزارش تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مدرک تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس آماده شده است.  

  • Neda

    خواست دختران آبی حضور نمایشی محدودی خانمهای مقامات دولتی در چند بازی ملی نیست . آنها خواسته آزادی حضور در تمام بازی ها منجمله لیگ سراسری را دارند. ظاهرا ریس فدراسیون جهانی را هم نمک گیر کرده اند?!.

  • Faryad

    احمد توکلی: دو مامور اطلاعات استان قزوین ۴۵هکتار زمین را به مزایده صوری جهت ویلاسازی تاراج کرده‌اند! سال ۹۱ اداره کل راه و شهرسازی قزوین تصمیم گرفت ۹ قطعه از اراضی گبران قلعه موسوم به "نیاوران" به مساحت ۴۵هکتار در نزدیکی روستای نجف آباد در مسیر الموت را به طرح گردشگری اختصاص دهد: «به گواهی عکس‌های ماهواره‌ای آن زمان، اراضی یاد شده زیر کشت دیم بوده‌اند! و معلوم نیست دولت بر چه اساسی مجوز تغییر کاربری و تبدیل اراضی به طرح گردشگری را داده است!. نهایت زمین به همین دو مشتری واگذار می‌شود. این دو نفر در تعهدنامه‌ای به سازمان مسکن و شهرسازی قزوین کارمند بودن خود را انکار کردند تا مشمول حکم ممنوعیت از معامله با دولت نشوند!.» علاوه بر توسعه آن به دو برابر میزان موضوع قرارداد و تصرف اراضی همجوار، آن را به بیش از ۲۰۰ قطعه تفکیک کرده و برای ویلاسازی در اختیار افراد مختلفی از جمله کارکنان اداره اطلاعات قزوین، شهرداران و مسئولان وقت استان، قرار داده‌اند!.

  • hamid

    آیا سحر،دختر آبی باید جان میداد تا زنان حق حضور در استادیوم‌ها را پیدا کنند؟ پاسخ به این سوال بستگی به پاسخ به سوالی دیگر دارد! ایا اصالت به زور در باور ما پاک شده؟ ایا دیگر زن را ضعیفه نمیپنداریم؟ ایا حقوق برابر برای او با مرد به عنوان شهروند و بشر را قبول داریم؟ ایا دیگر تهمت پوشیدن لباس زنانه برای یک مرد یک توهین شناخته نمیشود؟ باید تغییر کنیم تا توان تغییر دادن بیابیم. شاد باشید. حمید