ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 سفارت روسیه در ایران بازداشت یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس را تأیید کرد

مأموران سپاه پاسداران با شکستن در اتاق یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس در هتلی در تهران او را بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود او به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است.

یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس که پیش از این در ایران فعالیت خبرنگاری می‌کرد توسط مأموران سپاه پاسداران بازداشت شده است. سفارت روسیه این بازداشت را تأیید کرده و اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه در حال روشن کردن جزئیات این بازداشت است. گفته می‌شود اتهام او جاسوسی برای اسرائیل است.

یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس

شبکه اسپوتنیک روسیه جمعه ۱۲ مهر / ۴ اکتبر گزارش داد که یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس در ایران بازداشت شده است.

باریس وویتسکزوفسکی، روزنامه‌نگار روس این خبر را در فیس‌بوک خود منتشر کرد. وویتسکزوفسکی نوشت یولیا یوزیک روز گذشته بازداشت شده، شنبه محاکمه می‌شود و خطر ۱۰ سال حبس او را تهدید می‌کند.

دختر یولیا یوزیک نیز خبر بازداشت مادرش را تأیید کرده و گفته است او روز شنبه آینده محاکمه می‌شود.

به‌گفته باریس وویتسکزوفسکی، یوزیک چند سال قبل به‌عنوان خبرنگار در ایران کار می‌کرد و حالا با دعوتنامه به این کشور بازگشته بود.

مأموران امنیتی ایران ابتدا در فرودگاه گذرنامه او را گرفته و قول دادند آن را هنگام خروج از کشور بازگردانند اما دیرتر مأموران سپاه پاسداران این خبرنگار روس را با شکستن در اتاقش در هتل بازداشت کردند.

سفارت روسیه در ایران بازداشت یولیا یوزیک را تأیید کرد و آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفت دیپلمات‌های روس در تلاش‌اند تا جزئیات این ماجرا روشن کنند.

وویتسکزوفسکی گفته است که یوزیک روز گذشته موفق شده است کوتاه و تنها به مدت یک دقیقه با مسکو تماس تلفنی بگیرد اما دیگر ارتباطی با او وجود ندارد.

ولادیمیر سالاویف، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه نیز گفته است این اتحادیه در حال روشن کردن جزئیات بازداشت یولیا یوزیک است.

سالاویف گفت: «شاید بازداشت او در رابطه با وجود روادیدهای اسرائیل در گذرنامه‌اش باشد که قابل درک است در ایران نسبت به این مطلب چگونه برخورد می‌کنند. کم مانده او را به داشتن ارتباط با سازمان اطلاعات اسرائیل متهم کنند.»

پیش از این گفته‌شده بود که یولیا یوزیک ظاهراً به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است.

یولیا یوزیک نویسنده کتابی درباره سرگذشت تروریست‌های انتحاری زن است. او در سال ۲۰۱۶ از سوی حزب آزادی خلق، از احزاب اپوزیسیون روسیه، به‌عنوان رئیس گروه منطقه‌ای قفقاز شمالی کاندیدای مجلس دوما شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    رضا دهباشی که به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه کوئینزلند، در استرالیا به سر می‌برد؟!، از سوی دستگاه قضائی این کشور به «تلاش برای ارسال تجهیزات راداری پیشرفته نظامی آمریکایی که برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادارگریز استفاده می‌شود، از راه دوبی به ایران» متهم شده بود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که دستگاه قضایی استرالیا قصد داشت دهباشی را به آمریکا تحویل دهد، اما «با پیگیری‌های مستمر دستگاه دیپلماسی!!» - منظورش گروگانگیری توریستهای استرالیایی - سرانجام حکم آزادی وی صادر شد!.