ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه ماهواره ایرانی تا سه ماه دیگر آماده پرتاب به فضا می‌شوند

بنا بر اعلام رئیس سازمان فضایی ایران، قرار است سه ماهواره ایرانی به نام‌های پارس ۱، ناهید ۱ و ظفر تا سه ماه آینده آماده پرتاب به فضا شوند.

بنا بر اعلام رئیس سازمان فضایی ایران، قرار است سه ماهواره ایرانی به نام‌های پارس ۱، ناهید ۱ و ظفر تا سه ماه آینده آماده پرتاب به فضا شوند.

به گفته رئیس سازمان فضایی ایران تا یک ماه آینده دو پرتابگر آماده پرتاب ماهواره‌های ایرانی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی براری روز شنبه ۱۳ مهر ماه با اعلام این خبر گفت که تا یک ماه آینده دو پرتابگر، آماده پرتاب ماهواره‌های ایرانی خواهند شد.

او ابراز امیدواری کرد که ایران در سال جاری شاهد قرار گرفتن ماهواره‌اش در مدار زمین باشد.

براری همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان فضایی ایران در سال جاری گفت:

«پرتاب سه ماهواره مکعبی دانشجویی (کیوب ست) در سال جاری در برنامه است و در همین حال مراحل طراحی کلان پایگاه پرتاب چابهار را نیز آغاز کرده‌ایم.»

بر اساس گمانه‌زنی برخی کارشناسان اما هدف ایران از پرتاب این ماهواره‌ها به فضا در راستای آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی نیروهای نظامی ایران است.

از ابتدای سال جاری میلادی، ایران دو بار اقدام به پرتاب ماهواره به فضا کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار خبری در مرداد ماه امسال نوشت:

«تصاویر به دست آمده از مرکز فضایی امام خمینی در استان سمنان حاکی از افزایش فعالیت‌ها در این سایت همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکاست.»

در شهریور ماه و چند روز پس از انتشار اخبار و گزارش‌ها درباره انفجار یک راکت بر روی سکوی پرتاب در مرکز فضایی امام خمینی، ایران یک ماهواره سالم را به نمایش گذاشت. وزیر ارتباطات ایران با انتشار سلفی خود با این ماهواره گفت که ماهواره ناهید هنوز به وزارت دفاع تحویل داده نشده است.

دولت ایالات متحده اما استفاده از موشک بالستیک برای پرتاب این ماهواره‌ها را ناقض تعهدات ایران در چارچوب مصوبات شورای امنیت می‌داند.

کارشناسان می‌گویند این موشک‌های پرتابگر با تکنولوژی مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تولید می‌شوند.

مقامات جمهوری اسلامی اما همواره اعلام کرده‌اند آزمایش‌های فضایی ایران مقاصد نظامی ندارد.

ایران در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار توانست برای مدت کوتاهی یک ماهواره‌ مخابراتی را در مدار زمین قرار دهد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.