ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس انجمن روان‌پزشکان: در ایران ۷۳ درصد خودکشی‌ها مربوط به حاشیه‌نشینان است

در سال گذشته از هر ۱۰۰هزار نفر، ۶ نفر براثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن روان پزشکان ایران اعلام کرد بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد از اقدام به خودکشی در ایران در مناطق حاشیه‌نشین و به‌دلایل اقتصادی اتفاق می‌افتد.

همزمان با رشدحاشیه‌نشینی در ایران آمارها از شیوع نگران‌کننده خودکشی در این مناطق خبر می‌دهند.

مریم رسولیان، رئیس انجمن روان پزشکان ایران یکشنبه ۱۴ مهر درباره نرخ خودکشی در ایران گفت:

«بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه‌نشین هستند و این نشان دهنده نقش مسائل اقتصادی در بروز این موضوع است».

در سال‌های اخیر همراه با نوسانات شدید اقتصادی و گسترش فقر در ایران، جمعیت حاشیه‌نشین رشد تکان‌دهنده‌ای داشته و بنابر اعلام یکی از نمایندگان مجلس به ۱۱ میلیون نفر رسیده است.

رسولیان همچنین از متفاوت بودن آمارها در استان‌های مختلف خبر داد و گفت بیشترین آمار خودکشی به استان‌های ایلام،کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه مربوط می‌شود.

دفتر سلامت روان وزارت بهداشت نیز پیشتر این مسئله را تایید کرده و اعلام کرده بود استان‌های غربی بیشترین آمار خودکشی را دارند و اقدام به خودکشی در زنان بیشتر از مردان است.

 رئیس انجمن روان پزشکان ایران آمارهای خودکشی را به خودکشی‌های موفق، «یعنی کسانی که در اثر آن از بین رفته‌اند» مربوط دانست. به‌زعم او تعداد «اقدام به خودکشی» ۲۰ تا ۳۰برابر این ارقام است :

«میانگین خودکشی در سطح جهان ۱۰ در ۱۰۰هزار نفر است اما آمار مربوط به اقدام به خودکشی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ در ۱۰۰هزار نفر می‌رسد».

مریم رسولیان از افزایش این ارقام خبر داد و گفت در سال گذشته از هر ۱۰۰هزار نفر، ۶ نفر براثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند:

 «در سال۹۴در ایران تعداد خودکشی ۵ در۱۰۰هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ،۶ در ۱۰۰هزار نفر است».

به تایید او افسردگی یکی از عوامل مهم و موثر در اقدام به خودکشی‌ست.

پیش از رسولیان، سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی هم در مورد شیوع افسردگی در ایران هشدار داده و افزایش آن‌را یکی از «مخاطرات اجتماعی» برای جامعه خوانده بود. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، حدود ۳۰ درصد از مردم کشور (بیش از ۲۰ میلیون نفر) دچار اختلالات روانی در طیف بیماری‌های درجه پایین تا شدید هستند، اضطراب و افسردگی تقریباً دوسوم این آمار را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.