ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: سه سال جنگ ترکیه با کردها را به تعویق انداختم

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیام‌هایی در توییتر از تصمیم خود برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از نوار مرزی شمال سوریه و تنها گذاشتن کردها در این منطقه حمایت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیام‌هایی در توییتر از تصمیم خود برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از نوار مرزی شمال سوریه و تنها گذاشتن کردها در این منطقه حمایت کرد. ترامپ نوشت: سه سال جنگ ترکیه با کردها را به تعویق انداخته اما اکنون آمریکا می‌خواهد از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در خاورمیانه رها شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 

کاخ سفید پس از مکالمه تلفنی شامگاه یکشنبه رئیسان جمهوری آمریکا و ترکیه، اعلام کرد که در عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه مشارکت نمی‌کند. سپس نیروهای آمریکایی چند ساعت بعد، صبح دوشنبه از شمال سوریه شروع به عقب‌نشینی کردند. اتحادیه اروپا و سازمان ملل هشدار داده‌اند که عملیات نظامی ارتش ترکیه ممکن است سبب آوارگی کردها شود. رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۷ اکتبر/۱۵ مهر با انتشار پیام‌هایی در توییتر نوشت:

 «قرار بود آمریکا ۳۰ روز در سوریه باشد، این به سال‌ها پیش مربوط می‌شود. ما ماندیم و در نبردی که هدفی پیش رو نداشت، هر دم بیش از قبل درگیر شدیم. وقتی وارد واشنگتن شدم، داعش در منطقه حکمرانی می‌کرد. ما به سرعت ۱۰۰ درصد خلافت داعش را شکست دادیم.»

ترامپ در ادامه این پیام نوشت:

 [این عملیات] شامل بازداشت هزاران جنگجوی داعش می‌شد که اکثراً از اروپا بودند. اما اروپا، خواستار بازگشت آنها نیست. آنها گفته‌اند که (اعضای داعش) را در آمریکا نگه دارید! من گفتم: "نه". ما به شما خیلی لطف کردیم و هم‌اکنون شما از ما می‌خواهید، آنها را با هزینه‌های گزاف در زندان‌های آمریکا نگه داریم. آنها برای محاکمه متعلق به خودتان هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا در پیام سومی در ادامه پیام قبلی نوشت:

 «آنها [کشورهای اروپایی] باز هم گفتند: "نه". طبق معمول فکر می‌کنند، آمریکا همیشه در ناتو، در تجارت یا هر چیز دیگری، "احمق" است. کردها در کنار ما مبارزه کردند اما مبالغ زیادی پول و تجهیزات برای این کار دریافت کردند. آنها (کردها) چندین دهه است که با ترکیه مبارزه می‌کنند. من سه سال این نبرد را به تعویق انداختم.»

ترامپ در ادامه این پیام‌ها اعلام کرد که وقت آن رسیده که آمریکا خود را از جنگ‌های خاورمیانه که به تعبیر او بسیاری از آن‌ها «جنگ‌های قبیله‌ای و مسخره و بی‌پایان‌اند» رهایی دهد.

 رئیس‌جمهور آمریکای با تأکید بر اهمیت منافع آمریکا نوشت:

 «ما هر آنجا که به نفعمان باشد مبارزه خواهیم کردیم و فقط برای پیروزی مبارزه می‌کنیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها، هم‌اکنون باید اوضاع و هرآنچه که می‌خواهند با جنجگویان بازداشت‌ شده داعش در "همسایگی" خود انجام دهند، بسنجند. همگی آنها از داعش نفرت دارند و سال‌هاست که با آن دشمن هستند. ما ۷۰۰۰ مایل (با سوریه) فاصله داریم و اگر آنها (داعش) هرکجا در نزدیکی ما پیدا شوند، آنها را نابود می‌کنیم.»

همزمان با صدور بیانیه کاخ سفید، عبدالکریم عمر، مقام بلندپایه کردهای سوریه با انتقاد از عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خط مرزی گفت چنانچه ترکیه در شمال سوریه عملیات نظامی انجام دهد، یگان‌های مدافع خلق کرد ناگزیرند به جای محافظت از اردوگاه داعشی‌ها، از مرزها دفاع کنند. در اردوگاه الهول بیش از ۷۳ هزار نفر از داعشی‌ها و خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.

عبدالکریم عمر از جامعه بین‌المللی خواست که مانع از عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه شوند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در سوریه اعلام کرده است که برای بدترین رویدادها خود را آماده کرده. این دفتر فهرستی از مراکز درمانی، مدارس، منابع آب آشامیدنی، بازارها و مناطق مسکونی تهیه کرده با این هدف که چنانچه عملیات نظامی ترکیه آغاز شد، به غیرنظامیان کمک کند در مناطق امن پناه بگیرند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مقاومت زندگی‌ست

    مقاومت زندگی‌ست ◾️ مبارزان دموکراتیک بە منظور مقاومت در برابر حمله احتمالی اشغالگران، بخشی از نیروهای خود را از میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور را به سمت مرز مشترک با ترکیه به حرکت درآورد. ***

  • انقلاب روژآوا

    آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: تصمیم ترامپ در رابطه با سوریه، بی پروا و خطرناک است. ◾️این تصمیم نیروهای آمریکایی، هم‌پیمانان کُرد و نیروهای ائتلاف بین المللی را در معرض خطر قرار می دهد، رقبای ما از جمله روسیه و ایران را تشویق، و اعتماد هم پیمانان به ما را متزلزل می کند. ◾️انقلاب روژآوا ***

  • انقلاب روژاوا

    از توییتر ریبین رحمانی ‏ هم‌اکنون، برگزاری تجمع اعتراضی در میدان ریپابلیک پاریس در محکومیت احتمال حمله ارتش ترکیه به روژاوا و سکوت جامعه بین‌الملل. ▪️انقلاب روژاوا ***

  • بابک

    تقلیل دادن کشتار مردم در مناطقی از خاور میانه به "جنگهای قبیله‌ای" کمی دور از انصاف و واقع بینی است. در مناطق وسیعی از خاورمیانه، مردم عادی توسط دولتهای منطقه قتل عام و کشتار می شوند. آنها قبیله نیستند، بلکه شهروندان عادی کشورهای مختلفند، که فقط بدلیل تفاوت زبان و عقیده تحت ستم و بیرون کردن از خاک و سرزمینشان قرار گرفته اند.

  • نقی جان

    ترامپ دیوانه است خوب ترکیه بخاطر وضعیت خودش دنبال ی جنگ دیگر است و در صمن این جنگ قبیلهچندین سال به نام دفاع از سرزمین کر دها را قتل عام می کنند از عرب و ایرانی و بد تر از هم ترکیه ..و تمام جهان و بخص امریکا هم تایید کرده .. مگر کردها جز کوه دوست داریند من که باور ندارم قدیمترین نقاط تاریخ خاورمیانه محل سکونت کرد ها بود ترک ها و پارس و عرب کجا بودند خنده دار بخاطر آب و موقعیت بسیار مهم مناطق کرد نشین کردها دارند قتل عام میشوند .کشوری بر مناطق کردنشین حکومت بکن بر خاورمیانه حکومت میکنه وسفقط بخاطر اّ وسلام

  • ابراهیم

    خاک بر سر اروپا ی بیغیرت و ترامپ *** خاین که کردهای قهرمان سوریه را قربانی منافع کثیفشان میکنند لعنت ابدی خداوند بر شما .

  • حقیقتگو

    درحقیقت افسارترامپ و اوباما و بوش ها وکارترها همگی دردست عماصرمافوق تصورثروتمند و اززمره کارتل های نفتی و بانگداران و نظامیون و جنگ افزارسان امریکائی بوده ومی باشد که تنها منافع امریکا برتمامی موجودیت مردمان بوِیزه مسلمان خاورمیانه ارجهیت تمام دارد راا می بینند..ونمقرض کردن نسل مردمی خاورمیانه تنها به آزادگذاشتن علی خامنه ای ها و طاییبان ها و القاعده ها و بشاراسدها و شرکاء میسربوده و می باشد...کاتوشرکای اروپائی حکومت پهلوی را سرنگون کردند- بوش و شرکای اروپائی حکومت صدام حسین - اوباما و شرکای اروپا ئی حکومت قذافی درلیبی -- که نتیجه این سرنگونی ها هرگزبه حکومت مردمی وحافظ منافع مردم ورفاه و آزادی وپیشرفت این کشورها نجامیده است..وبلکه قشونی بعد ازاین سرنگونی ها برکشورحاکم شده اند که انکارروبات هائی هستند که تنها هدف اصلی شان چپاول منابع این کشورها و صدورآن به دیارامپریالیست ها که ضمیمه آن استبداد وخفقان و ایجاد جنگ های نیابتی وفرقه ای برای کشتارو سرگرم کردن مردمان بوده است.. سالهای سال غربی ها و امریکا کردها را ابزاری کرده بودند که با قول قرارهای آنچنانی درجهت جنگ با داعشی هاگول زدند ولی حالا که جنگ با داعشی ها خاتمه یافته است دیگربرایشان مهم نیست که بشاراسد و ارودغان و روسیه و خامنه ای به نسل کشی آنها اقدام کنند..البته کردها تنها قربانی امپریالیست ها نشده اند و بلکه مردمان افغانستان طعمه نسل کشی طالیبان خواهند شد..ازهم اکنون خامنه ای و بشاراسد و پوتین واردوغان ازلذت آنچه ترامپ انجام میدهد درجهت کشتارمردمان کرد به جشن وسرورافتاده اند...

  • علی

    بیچاره کردها که هزاران کشته در راه مبارزه با داعش دادند حالا قربانی زد و بندهای ترامپ دیوانه و اردوغان تروریست خونخوار میشوند .شرم بر امریکا و ترامپ.بیچاره هر کسی به امریکای خاینن اعتماد کند.

  • ابراهیم

    شرم بر ترامپ و امریکایی که رییس جمهورش مضحکه ای چون ترامپ باشد و بدا به حال ملتهایی که دلشان را به نامردان خاینی چون ترامپ و امریکا دلخوش کنند بیچاره کردها که هزاران شهید در راه نابودی داعش دادند حالا باید تک و تنها در برابر اردوغان خونخوار و تروریست بایستند .اروپاییها بخصوص فرانسوی ها هم که تکلیفشان مشخص است .جای ترکیه فاشیست در ناتو نیست.

  • کارو

    بله، جناب پرزیدنت ترامپ، جنگ های خاورمیانه قبیله لی و بسیار مسخره هستند. این لقمه ای است که حکومت آمرکیا برای مدت سک قرن در دهان مردمان خاورمیانه چپاند و به این جنگ ها دامن زد. این حکومت شما بود که عضویت یک رژیم قومی-قبیله ای یعنی تورکیۀ فاشیستی را در ناتو پذیرفت و به مدت چندین دهه چشمانش را به روی کشتار «مضحک» قبیله ای کردها بست و علیه احزاب کرد با ترکیه متحد شده و عملیات مشترک انجام داد. اکنون این شما هستید که مسئول این جنگ های «مضحک» هستید، شما که لولوخورخورۀ بنیادگرایی اسلامی را به جان خاورمیانه انداختید، در برابر کشتار کردها در تمام دهۀ 80 در ترکیه و حتی در ایران چشمانتان را بستید، و در تمام این مدت نزدیک ترین متحد ترکیه بودید. مسئولی به جز شما و همتایان سابقتان در کشورتان برای این جنایت وجود ندارد.