ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات فعالان محیط زیست در چندین کشور برگزار شد

جنبش «شورش علیه انقراض» کارزار جهانی جدیدی را برای حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی به‌مدت یک هفته در چندین شهر بزرگ جهان، از جمله نیویورک، لندن، پاریس و برلین راه‌اندازی کرد.

جنبش «شورش علیه انقراض» که از محیط زیست پشتیبانی می‌کند در یک کارزار جهانی خیابان‌های چندین شهر بزرگ را مسدود کرد تا مردم و سیاستمداران را به اهمیت محیط زیست و تغییرات اقلیمی جلب کند. این حرکت قرار است یک هفته ادامه داشته باشد.

جنبش «شورش علیه انقراض»

امروز دوشنبه ۱۵ مهر / ۷ اکتبر فعالان جنبش «شورش علیه انقراض» اعتراضات خود را از استرالیا و نیوزلند آغاز کردند و در ادامه در شهرهای بزرگی همچون لندن، برلین، پاریس، آمستردام، مادرید، نیویورک  و ده‌ها شهر دیگر دست به تظاهرات و تجمع زدند.

«شورش علیه انقراض» (XR) جنبشی زیست‌محیطی است که از دولت‌ها می‌خواهد تا حقیقت را درباره وضعیت محیط زیست و تغییرات اقلیمی به مردم بگویند، تا سال ۲۰۲۵ آلودگی سوخت‌های کربنی را به صفر برسانند و به مجمعی از شهروندان اجازه دهند تا بر روند تبادل نظر و چاره‌اندیشی درباره وضعیت محیط زیست و تغییرات اقلیمی نظارت داشته باشد.

این جنبش سال گذشته در بریتانیا شکل گرفت و سپس در ۵۰ کشور جهان گسترش یافت.

جنبش «شورش علیه انقراض» برای تمام این هفته اعلام نافرمانی مدنی کرده است. در ماه آوریل نیز فعالان این جنبش به‌مدت ۱۰ روز چندین خیابان و پل لندن را اشغال کرده بودند.

پلیس گفت که در تظاهرات امروز لندن بیش از ۱۳۰ نفر دستگیر شدند. در سیدنی استرالیا نیز اعتراضاتی صورت گرفت. در ولینگتون، نیوزیلند، فعالان یک ساختمان دولتی را محاصره کردند.

در برلین و آمستردام معترضان خیابان‌ها را اشغال و رفت و آمد در بخش‌هایی از شهر را مسدود کردند. در آمستردام پلیس حدود ۹۰ نفر را بازداشت کرد.

در مادرید صبح دوشنبه ده‌ها فعال این جنبش خیابان‌های پر رفت و آمد را با تحصن خود مسدود و زنجیره انسانی ایجاد کردند. پلیس سه نفر از آن‌ها را بازداشت کرد. صدها تظاهرکننده دیگر در مقابل وزارت محیط زیست اسپانیا با برپا کردن ۴۰ چادر اردو زدند.

در پاریس معترضان یکی از میدان‌های مرکزی را به اشغال خود در آوردند. آن‌ها نیز زنجیره‌ای انسانی درست کردند.

در نیویورک تظاهرکنندگان در اعتراض به وضعیت محیط زیست، بر روی مجسمه معروف گاو نر در نزدیکی وال استریت خون مصنوعی ریختند. یکی از فعالان محیط زیست با پرچم سبز از روی این مجسمه بالا رفت.

از نظر جنبش «شورش علیه انقراض»، تغییرات اقلیمی خطرناک در حال وقوع است و بهتر است پیش از آن‌که همه نابود شوند، چاره‌ای یافت شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.