ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یگان ویژه با شلیک گاز اشک‌آور کارگران معترض آذرآب را متفرق کرد

کارگران آذرآب اراک دوشنبه ۱۵

کارگران آذرآب اراک دوشنبه ۱۵ مهر برای دومین روز متوالی در اعتراض به نبود امنیت شغلی و به تعویق افتادن دستمزدشان در محوطه شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. یگان ویژه با شلیک گاز اشک‌آور در صدد مقابله با تجمع کارگران معترض برآمد.

یگان ویژه با شلیک گاز اشک‌آور کارگران معترض آذرآب را متفرق کرد

کارگران معترض آذرآب در دومین روز اعتراضشان قصد داشتند با ترک محوطه شرکت اعتراضشان را به میان مردم بیاورند که مأموران یگان ویژه راه را بر آنان سد کردند. بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران با پرتاب گاز اشک‌آور کارگران معترض را متفرق کردند.

بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذرآب ۷ مهر سال جاری اعلام کرد حاضر به واگذاری سهام خود نیست. کارگران که دستمزد مرداد و شهریور را دریافت نکرده‌اند خواستار خلع ید از بخش خصوصی و بازگشت مالکیت کارخانه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع هستند.

از اردیبهشت سال جاری و پس از بازداشت‌های گسترده در روز جهانی کارگر، جمهوری اسلامی در صدد سرکوب اعتراضات کارگری برآمده است. قوه قضائیه نیز یک سیاست دوگانه در برابر کارگران معترض در پیش گرفته. از یکسو رئیس قوه قضائیه به مناسبت‌هایی مطالبات کارگران را برحق می‌داند، اما از سوی دیگر هرآینه که اعتراضات بالا بگیرد، مأموران امنیتی اعتراضات را سرکوب و ضابطان دستگاه قضایی نمایندگان کارگران را بازداشت و به حبس‌های طولانی محکوم می‌کنند.

کیومرث عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در خرداد سال جاری ادعا کرده بود که عده‌ای به قصد نفوذ در پی کشاندن کارگران به خیابان‌ها هستند: زمینه‌سازی برای سرکوب بر اساس سناریوهای امنیتی.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.