ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخت‌ترین بحران مالی سازمان ملل در ۱۰ سال گذشته

گوترش اعلام کرد که سازمان ملل به زودی حقوق کارکنان خود را نمی‌تواند بپردازد. علاوه بر آمریکا، ایران هم جزو کشورهایی است که حق عضویت خود را نپرداخته‌اند.

آنتونیو گوترش در نامه‌ای به کشورهای عضو هشدار داد که سازمان ملل با سخت‌ترین بحران مالی در ۱۰ سال گذشته روبرو شده است. از ۱۹۳ کشور عضو، ۶۴ کشور حق عضویت سالانه خود را نپرداخته‌اند، از جمله ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی سازمان ملل. ایران و عربستان سعودی هم جزو کشورهایی‌اند که حق عضویت نپرداخته‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل ــ عکس: آرشیو

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کشورهای عضو هشدار داد که منابع مالی سازمان ملل تا پایان اکتبر سال جاری به اتمام می‌رسد و آنگاه سازمان ملل می‌بایست از طریق فروش بخشی از مایملک خود حقوق کارکنان را تأمین کند.

به گفته دوجاریک کشورهای عضو تا پایان سپتامبر سال جاری فقط ۷۰ درصد از بودجه مورد نیاز سالانه سازمان ملل را تأمین کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۱۲۹ کشور یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار حق عضویت پرداخته‌اند. به این ترتیب یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار کسری بودجه وجود دارد.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، کشورهای برزیل، ایران، اسرائیل، مکزیک، کره جنوبی، عربستان سعودی و اوروگوئه از پرداخت حق عضویت سالانه خود به سازمان ملل خودداری کرده‌اند.

آمریکا معمولاً اکتبر هر سال حق عضویت خود را به سازمان ملل می‌پردازد. ایالات متحده همچنین می‌بایست بخشی از بودجه مورد نیاز برای مأموریت‌های صلح سازمان ملل را تأمین کند. در سال ۲۰۱۹ این مبلغ معادل ۶۷۴ میلیون دلار است که پرداخت نشده. در سال قبل هم آمریکا ۳۸۱ میلیون دلار از تعهداتش در برابر مأموریت‌های صلح را نپرداخت.

به گفته دوجاریک با تدابیری که سازمان ملل به کار بست، مأموریت‌های سازمان ملل انجام شد اما برای آینده تضمینی وجود ندارد. بخشی از مأموریت‌ها و سفرهای کارکنان سازمان ملل لغو می‌شود و برخی از همایش‌ها و نشست‌ها نیز برگزار نخواهد شد.

دوجاریک اعلام کرد بحران مالی کنونی ادامه خواهد یافت. به همین سبب سازمان ملل ناگزیر است مأموریت‌های خود را با بودجه‌ای که در اختیار دارد همسان کند و لذا ممکن است نتواند به برخی از وظایف و تعهدات خود عمل کند. سخنگوی سازمان ملل گفت:

«دبیرکل از کشورهای عضو انتظار دارد مشکلات ساختاری را که سبب به وجود آمدن بحران مالی کنونی شده‌اند برطرف کنند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.