ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش پلوسی به نامه کاخ سفید: می‌خواهند بر اقدامات غیرقانونی رئیس جمهوری سرپوش بگذارند

کاخ سفید در یک نامه رسمی اعلام کرد که در فرآیند استیضاح ترامپ مشارکت نمی‌کند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به لاپوشانی متهم کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به بیانیه‌ کاخ سفید درباره عدم همکاری دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا در فرایند استیضاح، دولت آمریکا را متهم کرد که در تلاش است اقدامات غیرقانونی رئیس جمهوری را صحیح جلوه دهد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

شامگاه گذشته کاخ سفید در یک نامه رسمی خطاب به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات و الیجه کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که دولت در تحقیقات در مورد استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شرکت نمی‌کند. کاخ سفید این تحقیقات را «نامشروع» و روند آن را بی‌پایه و خلاف قانون اساسی دانست.

به گزارش هیل، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به نامه رسمی کاخ سفید گفت:

«مدتی رئیس‌جمهوری سعی داشت بی‌قانونی را عادی جلوه دهد، او اما حالا تلاش می‌کند بی‌قانونی را یک امر نیک جلوه دهد.»

پلوسی در ادامه این بیانیه رئیس جمهوری آمریکا را به «خیانت» متهم کرده است:

 «نامه کاخ سفید جدیدترین تلاش برای سرپوش گذاشتن بر خیانت او (ترامپ) به دموکراسی ما است و اصرار دارد که رئیس‌جمهوری بالاتر از قانون است.»

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر/ ۲ مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرد.

 به دلیل مسائل مطرح‌ شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد.

ظاهراً دونالد ترامپ در یک مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواسته است در ازای کمک‌های مالی اطلاعاتی درباره جو بایدن و پسرش در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد. نمایندگان دموکرات احتمال داده‌اند که ترامپ در این مکالمه تلفنی با سوءاستفاده از قدرت و مقام خود تلاش کرده نتیحه انتخابات را به سود خود تحریف کند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اتکا به این مکالمه تلفنی می‌گوید رئیس جمهوری بر خلاف سوگندش به امنیت ملی و به آرای شهروندان آمریکایی خیانت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.