ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به ۱۸۱ موضع در شمال سوریه حمله کرد

نیروی زمینی ترکیه از مرز عبور کرد و وارد خاک ترکیه شد. هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند. شورای امنیت جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند.

نیروی زمینی ترکیه از مرز عبور کرد و وارد خاک سوریه شد. هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند. شورای امنیت جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند.

تصویری از تانک‌های ترکیه در حال شلیک
ترکیه به ۱۸۱ موضع در شمال سوریه حمله کرد

وزارت دفاع ترکیه بامداد پنجشنبه ۱۸ مهر/۱۰ اکتبر مدعی شد ۱۸۱ موضع را در شمال سوریه مورد حمله قرار داده است. شامگاه گذشته چند ساعت بعد از بمباران گسترده مناطقی در شمال شرق سوریه، نیروی زمینی ترکیه از مرز عبور کرد و وارد خاک ترکیه شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شخصاً هدایت عملیات «چشمه صلح» علیه کردهای سوریه را به عهده دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت کردهای سوریه گفت ایالات متحده آمریکا از بمباران‌های ارتش ترکیه حمایت نمی‌کند و از آنکارا خواسته است زندگی اقلیت‌های مسیحی را به خطر نیندازد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد که چندین نفر در همان ساعت‌های اولیه تجاوز نظامی ترکیه کشته و مجروح شدند. از تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان اطلاعی در دست نیست.

نیروهای سوریه دموکراتیک مهم‌ترین متحدان آمریکا در جنگ با داعش در خاک سوریه، همه اقدامات خود علیه داعش را متوقف کرده‌اند. یکی از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه گفت یگان‌های مدافع خلق کرد می‌بایست بر دفاع از مردم کرد در شمال شرقی سوریه در برابر تهاجم ارتش ترکیه متمرکز شوند. در اردوگاه الهول و در زندان‌های مناطق کردنشین بیش از ۷۳ هزار نفر از داعشی‌ها و خانواده‌هایشان به سر می‌برند.

ارتش آمریکا شبانه دو زندانی داعشی بریتانیایی را از سوریه خارج کرد و به مکان دیگری انتقال داد. الشفیع الشیخ و آلساندا آمون کوتی که مسئول گردن‌زدن اسرای داعش بود و به خاطر لهجه‌اش ملقب به «بیتل» بود از زندان‌های کردهای شمال سوریه خارج شدند.

شورای امنیت سازمان ملل در یک نشست فوق‌العاده پنجشنبه تهاجم نظامی ترکیه به خاک سوریه را به بحث می‌گذارد.

در این فاصله ترکیه سانسور شبکه‌های اجتماعی را آغاز کرده است. پلیس ترکیه اعلام کرد که ۷۸ نفر از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از تجاوز نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه انتقاد کرده بودند را بازداشت کرده است. این اشخاص به «سیاه‌نمایی» متهم شده‌اند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌هایی تجاوز نظامی ترکیه علیه کردهای شمال سوریه را محکوم کرده‌اند. دبیرکل ناتو شامگاه گذشته اعلام کرد که ترکیه چند ساعت پیش از آغاز عملیات این موضوع را به ناتو اطلاع داده است. استولتنبرگ از آنکارا خواست اقدامات نظامی را در تناسب با «تهدیدها» انجام دهد.

عملیات «چشمه صلح» بعد از ظهر روز گذشته به دستور اردوغان و با هدف جلوگیری از ایجاد یک کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه و ایجاد منطقه امن برای اسکان دادن پناهجویان سوری آغاز شد. اتحادیه اروپا سالانه شش میلیارد دلار برای تأمین هزینه پناهجویان سوری به ترکیه می‌پردازد با این هدف که آنکارا از ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی جلوگیری کند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا هزینه منطقه امن در شمال سوریه را پرداخت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غمگین

    با سلام خاک بر سر ترکهای فاشیست وعقب افتاده که به کردهای بی دفاع حمله کردن وزن و بچه های بی دفاع کردها را میکشند. خاک بر سر جامعه جهانی و سیاست مدارهای غرب که نمیتوانند این دیوانه از هم گسیخته احمق را کنترل کنند.امریکا روسیه و اروپا حتی عرضه یک محاصره اقتصادی ترکیه رو ندارند. من و خانواده ام از امروز تمام چیزهایی رو که مربوط به ترکهاست بایکوت می کنیم. امیدوارم که تمام انسانهای صلح دوست این حداقل کارو انجام بدهند.