ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یهودیان آلمان: یک خورو پر از سلاح‌دست‌ساز

اشتفان ب. فردی یهودی‌ستیز و بیزار از مهاجران خارجی‌ و فعالان سیاسی چپ بود. او قصد داشت در مقدس‌ترین روز یهودیان با حمله به کنیسا حمام خون راه بیندازد اما موفق نشد.

چهارشنبه، ۱۷ مهر /۹ اکتبر یک مرد مسلح به نام اشتفان ب. در شهر هاله واقع در ایالت زاکسن‌آنهالت آلمان با سلاح گرم به یک کنیسا حمله کرد.  بر اساس مانیفستی که از او به دست پلیس افتاده، اشتفان ب. فردی یهودی‌ستیز و بیزار از مهاجران خارجی‌ و فعالان سیاسی چپ بوده است. او قصد داشت در مقدس‌ترین روز یهودیان با حمله به کنیسای هاله حمام خون راه بیندازد اما موفق نشد.

اشتفان ب، یک فرد منزوی و بیزار از یهودیان و مهاجران و فعالان سیاسی چپ در حال تیراندازی به سمت پلیس

به گزارش اشپیگل‌آنلاین اشتفان ب با یونیفورم نظامی، کلاه مجهز به دوربین و سلاح‌های دست‌ساز حمله تروریستی به کنیسای شهر هاله را از آغاز تا پایان فیلمبرداری و به طور زنده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. فیلم نیم‌ساعته این عملیات تروریستی در اختیار پلیس آلمان و نسخه‌ای از آن هم در اختیار خبرنکاران اشپیگل‌آنلاین است.

عامل حمله که موفق به ورود به کنیسا نشده بود به یک زن و مرد تیراندازی کرد و آن‌ها را کشت و سپس چند نفر دیگر را هم زخمی کرد، با خودرو خود فرار کرد اما بعد با یک تاکسی به فرار ادامه داد، تصادف کرد و در یکی از بزرگ‌راه‌ها، پلیس موفق شد او را بازداشت کند.

دادستانی آلمان تحقیقات پیرامون حمله به کنیسای هاله را آغاز کرده است. یک مقام دادستانی آلمان به خبرنگار اشپیگل گفت:

«ما تصور می‌کنیم که حمله با انگیزه ضدیت با یهودیان و عقاید راست‌افراطی انجام شده است.»

در مانیفستی که از اشتفان ب به دست پلیس افتاده نقشه عملیات به دقت طراحی شده. کارشناسانی در لندن در همکاری با پلیس آلمان در شبکه‌هایی در اینترنت مانیفست اشتفان ب را یافتند. بر اساس این سند عامل حمله قصد داشت یهودی‌ها را بکشد. نفرت از مسلمانان و فعالان سیاسی چپ نیز در این مانیفست مشهود است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شامگاه گذشته برای اعلام همبستگی با جامعه یهودیان از یک کنیسا در برلین بازدید کرد.

یک فرد منزوی با عقاید راست افراطی

از زندگی اشتفان ب اطلاع چندانی در دست نیست. بر اساس تحقیقات اشپیگل‌آنلاین او با مادرش در «بندورف» زندگی می‌کرد، فردی منزوی بود و تحصیلات دانشگاهی داشت. پلیس محل سکونت او و مادرش را تفتیش کرده است.

در ویدیوی نیم ساعته از حمله تروریستی، در پیش‌زمینه موسیقی راک پخش می‌شود، اشتفان ب با کوکتل مولوتوف و نارنجک به در کنیسا حمله می‌کند که در این لحظه زنی تصادفاً سر راه ائ قرار می‌گیرد. عامل حمله به زن تیراندازی می‌کند. او در نهایت موفق نمی‌شود در کنیسا را منفجر کند و به این ترتیب یهودیانی که در کنیسا گرد آمده بودند، جان سالم به در می‌برند. در لحظه حمله بیش از ۸۵ نفر در کنیسا در حال عبادت بودند.

در راه بازگشت به طرف خودرو، عامل حمله با مردی که در حال گذر از خیابان است از نظر لفظی درگیر می‌شود و سپس به او نیز شلیک می‌کند اما اسلحه عمل نمی‌کند و رهگذر که جان سالم به در برده، سوار خودرویش می‌شود و محل را ترک می‌کند.

اشتفان ب سپس به طرف یک اغذیه‌فروشی ترک می‌رود و به یک نفر در آنجا تیراندازی می‌کند و دو بار هم به سمت رهگذران تیر می‌اندازد. پلیس وارد عمل می‌شود. اشتفان ب پشت خودرویش پناه می‌گیرد و به طرف پلیس تیراندازی می‌کند. در این درگیری او مجروح می‌شود اما با این‌حال موفق می‌شود با خودرویش محل را ترک کند.

جامعه یهودیان آلمان اعلام کرده که این خشونت به دور از تصور است. یهودیان آلمان پلیس این کشور را متهم کرده‌اند که در مقدس‌ترین روز یهودیان از حفاظت از کنیسای شهر هاله غفلت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بعد ازخاتمه جنگ جهانی دوم بسیاری ازفاشیت ها و ضمیمه آن بسیاری ازمردمان فاشیست خواه و فاشیست پرست به پاذل هایی تبدیل شدند که با سرمایه گذاری های کلان وپولهای باد آورده نفتی کشورهای اسلامی و همچنین یهودیان دراروپا دوباره این پاذل ها به هم چسبیدند و همان هیولای جنایت گر و ضدانسانی هیتلررا را زنده کردند...اگربدانید شیر چه جانوری بوده و می باشد و اگرهم بدانید که اگرپاذل های عکس شیر را به هم جفت و جورکنید شیر دیگرعکسی نخواهد بود و به موجود زنده ای تبدیل خواهد شد و اولین طعمه هم شما خواهید بازهم چنین کاری می کنید؟ !! ولی متاسفانه بسیاری جذب خوشگل بودن پاذل ها شدند ولی حالا به فاجعه انجامیده است..