ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای رییس پلیس تهران: چهارشنبه‌های سفید منهدم شده است

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران از انهدام چهارشنبه‌های سفید در ایران خبر داده است. مسیح علینژاد در واکنش گفته که کمپین چهارشنبه‌های سفید به اعتراضی هر روزه تبدیل شده است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران از انهدام کمپین چهارشنبه‌های سفید در ایران خبر داده است. مسیح علینژاد در واکنش گفته که کمپین چهارشنبه‌های سفید به اعتراضی هر روزه تبدیل شده است.

زنان بسیاری برای کمپین چهارشنبه‌های سفید فیلم و عکس می‌فرستند

رییس پلیس تهران گفته: «پلیس، گزارش باندها و شبکه‌های سازمان یافته‌ای را که تلاش می‌کنند تا حیا را در جامعه از بین ببرند مورد بررسی قرار داده و توانسته تمامی این باندها را منهدم کند؛ گروه هشت مارس، چهارشنبه سفید و نه به حجاب اجباری هم اکنون ریشه‌کن شده‌‌اند.»

کمپین چهارشنبه‌های سفید و نه به حجاب اجباری از کمپین‌هایی هستند که در سال‌های گذشته با مشارکت هزاران زن ایرانی به محدودیت‌های پوشش و برخورد خشن با زنان ایرانی به دلیل حجاب انتقاد کرده و واکنش‌های داخلی و خارجی زیادی را برانگیخته‌اند. در واکنش به اظهارات رییس پلیس تهران مسیح علینژاد، فعال مدنی و بنیانگذار کمپین «چهارشنبه‌های سفید»، پیامی که در توئیتر منتشر کرده و از رسانه‌های فارسی زبان خواسته خبرهای «کمپین تبدیل شده به اعتراض هر روزه» را هم پوشش دهند.

او در این پیام همچنین ویدیویی را منتشر کرده که در بخشی از آن دختری جوان در خیابان شریعتی تهران بدون روسری در حال راه رفتن است و می‌گوید هدفش از این کار «نه گفتن به حجاب اجباری» است.

تاکنون ده‌ها نفر از فعالان کمپین چهارشنبه‌های سفید بازداشت شده‌اند و تعدادی از آنها با حکم‌های سنگین در زندان هستند.

از جمله این افراد یاسمن آریانی است که در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ سال زندان به خاطر اعتراض به حجاب اجباری است.

مقامات جمهوری اسلامی علاوه بر برخورد روزمره با زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، خانواده مسیح علینژاد را به دلیل فعالیت‌هایش تحت تعقیب قرار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اول اینکه حجاب در اسلام نبود، بیچاره ها لباسی نداشتند جز تکه پارچه ای دور کمر بدون شلوار یا شورت . این حجاب را آخوندها درست کردند مانند بسیاری از باید ونبایدهای فقهی. کارشان این است. دوم . این همه فساد و نابسامانی در بالاترین سطح حکومت هست نیروهای حکومتی با هزینه مردم دنبال چه چیزهایی هستند و موفقیت و افتخار شان برای چیست ؟! حکومت که در دست یک نفر برای همه عمرش باشد همین میشود.

  • سعید ـــ اس

    در جواب این رئیس پلیس فقط میتونم بگم...: ***...!!؟

  • سولماز

    یعنی مثلا حالا چون برادر و نمیدونم کی مسیج علینژاد رو گرفتین دیگه تموم شد؟ موضوع علینژاد نیست، موضوع موضع زنان ایرانی در مقابل حجاب اجباری ه. اون فقط صدایی بود بلندتر در خارج از کشور که تونست اسم روی بک حرکتی بگذاره. که خودش خیلی خوب ه. اما موضوع نه با صدای اون آغاز شد و نه با گرفتن کل فامیل ِ علینژاد و خود او، پایان میپذیره. از همون روزهای اول انقلاب اسلامی موضوع نه به حجاب اجباری که خمینی دروغگو و خمینی پرستان با " یا روسری یا توسری" این تکه پارچه رو بزور کردن رو سرمون شروع شد. مادر ها و مادر بزرگ های خیلیا رفتن گفتن ما حجاب نمی خوایم و این موضوع ادامه پیدا کرد تا همین ثانیه و تا نابودی رژیم منفور. من کاملا با حرف های ایرج مصداقی در مورد اهمیت *حیاتی* حجاب برای جمهوری منفور اسلامی موافقم