ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو همکار رودی جولیانی، وکیل ترامپ بازداشت شدند

پلیس آمریکا دو همکار رودی جولیانی، وکیل ترامپ را که در تحقیقات قضائی علیه جو بایدن با او همکاری کرده‌اند، بازداشت کرد.

دو تن از همکاران رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ که در تحقیقات قضائی علیه جو بایدن، یکی از نامزدهای حزب دموکرات‌ برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، همکاری کرده‌اند، بازداشت شدند.

رودی جولیانی (چپ)، وکیل دونالد ترامپ و لو پارناس، تاجر اوکراینی

به‌ گزارش رویترز، نام این دو نفر لو پارناس و ایگور فرومن است و هر دو از تاجران خارجی هستند. آن‌ها در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به حزب جمهوری‌خواه کمک مالی کرده‌اند. اتهام پارناس و فرومن نقض قوانین مربوط به چگونگی تأمین مالی ستادهای انتخاباتی عنوان شده است.

این دو نفر شامگاه چهارشنبه زمانی که بازداشت شدند قضد داشتند به وین پرواز کنند و صبح پنج‌شنبه باید در برابر دادگاه ایالتی ویرجینیا قرار می‌گرفتند.

در اوایل سال ۲۰۱۸، کارزار مرکز قانونی، به‌عنوان یک سازمان غیردولتی، از مقامات خواست تا درباره کمک مالی بیش از ۳۲۵ هزار دلاری پارناس و فرومن از طریق یک شرکت پستی به یک سازمان طرفدار ترامپ، تحقیق کنند. این دو نفر می‌خواستند وجوه خارجی را برای تأمین بودجه نامزدهای انتخاباتی در سطح فدرال و ایالتی واریز كنند. براساس کیفرخواست ، این دو تاجر منشاء خارجی کمک‌های انتخاباتی خود را پنهان کرده بودند. آن‌ها می‌خواستند با این کمک‌های مالی «تأثیر بالقوه» بر نامزدها و مبارزات انتخاباتی آن‌ها بگذارند. با این حال، کاندیداهایی که در کیفرخواست نامی از آن‌ها برده نشده است نمی‌دانستند که این مبالغ در اصل از خارج پرداخت شده است.

پرناس در ماه مه سال ۲۰۱۸ تصاویری در شبکه فیس‌بوک منتشر کرد که او و فرومن را با ترامپ در کاخ سفید نشان می‌دادند. در همان ماه بود که یکی از شرکت‌های پارناس و فرومن کمک‌های مالی ذکرشده را اهدا کرده‌اند.

پارناس یک تاجر اوکراینی است و فرومن یک سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات است که در بلاروس متولد شده است. هر دو تابعیت آمریکا را دارند. به‌گفته رسانه‌های آمریکایی، آن‌ها به معرفی جولیانی به محافل ارشد سیاسی اوکراین کمک کرده‌‌اند.

شماری از رسانه‌های آمریکایی چندی پیش خبر دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اواسط تابستان امسال در یک تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین او را تحت فشار گذاشته تا فعالیت‌های هانتر بایدن، پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تحت نظر و پیگرد قرار دهد.

در پی فشار کنگره آمریکا و رسانه‌های این کشور، کاخ سفید سوم مهر/ ۲۵ سپتامبر، جزئیات مربوط به مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی را منتشر کرد.

ترامپ در مکالمه تلفنی از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های نظامی، اطلاعاتی درباره جو بایدن و پسرش در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آن اطلاعات را علیه رقیب خود به‌کار گیرد.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ را به دلیل گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد و ترامپ این اقدام را «کودتا» علیه خود خواند.

مجلس نمایندگان آمریکا در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ، ایگور فرومن و لو پارناس را احضار کرده است.

به‌گفته رسانه‌های آمریکا دونالد ترامپ، رودی جولیانی را از ماه‌ها پیش مأمور کرده بود که بر اوکراین فشار وارد کند و این کشور را به پیشبرد پرونده شرکت هانتر بایدن، به نام «بریسما» وادار سازد.

با بازداشت دو تاجر خارجی روندی رسیدگی به ماجرای تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی جدی‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    تعجب آور نبوده ونیست که ترامپ برعلیه اروپا وچین چنین وچنان تهدیدهائی کرده ومی کند و آنها را به چپاولگری درمنافع امریکا متهم می کند و تا بحال جمله ای برعلیه روسیه و پوتین و سیاستش بروزنداده است ؟ !!ترامپ نمی خواهد بداند که میداند آنچه ازؤزیم آخوندی برزو می کند ازروس ها سرچشمه می گیرد؟!!!چقدرمسخره و خنده آوراست که جولیانی که برای مردم ایران اشک حقوق بشر می ریزد خودش روشوه خوار روس ها و شرکاء است !!!