ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ۳۰۰۰ سرباز به عربستان می‌فرستد

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته هدف از اعزام این نیروها، بازداشتن ایران از حملات بیشتر است.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده نیروهای نظامی بیشتری به عربستان می‌فرستد. این اقدام برای تقویت قوای دفاعی عربستان پس از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی این کشور صورت می‌گیرد. واشنگتن و ریاض ایران را مسوول این حملات می‌دانند.

تعداد نیروهای آمریکایی در عربستان به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد

پنتاگون اعلام کرده این اعزام بزرگ که نخستین بار توسط خبرگزاری رویترز گزارش شد، شامل اسکادران جنگنده، یک بالگرد اعزامی هوایی و پرسنل پدافند هوایی است. به گفته پنتاگون، همراه با ۲۰۰ نیرویی که ماه گذشته به عربستان سعودی اعزام شد، تعداد نیروهای آمریکایی در عربستان به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد.

تنش‌های میان ایران و عربستان از ماه مه با خروج آمریکا از برجام شدت گرفته است. با اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران که فشار زیادی به اقتصاد این کشور وارد کرد، مجموعه‌ای از حملات نظامی صورت گرفت که آمریکا و متحدانش آنها را به تهران نسبت دادند. بزرگ‌ترین این حملات، حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان بود.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته است هدف از اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان، بازداشتن ایران از حملات بیشتر است:

«اعزام این نیروها برای فرستادن این پیام به ایران است:‌ به هیچ کشور مستقل دیگری حمله نکنید، منافع آمریکا را تهدید نکنید، نیروهای آمریکایی را تهدید نکنید وگرنه با پاسخ ما روبه‌رو خواهید شد.»

ترامپ اعلام کرده که آمریکا هزینه‌های این اعزام را به عهده نخواهد گرفت و بنا به درخواست او، عربستان پذیرفته که هزینه این اعزام‌ را بپردازد.

برخی از جمهوری‌خواهان ایالات متحده به دنبال انجام حملات متقابل علیه ایران بودند که ترامپ تاکنون نپذیرفته است.

پنتاگون هم هنوز اعلام نکرده که آیا ناوی را جایگزین ناو آبراهام لینکلن و گروه حمله آن خواهد کرد یا نه.

اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان اما بخشی از مجموعه اقداماتی است که آمریکا به عنوان حرکات دفاعی در واکنش به حملات ماه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان انجام می‌دهد.

استقرار این نیروها در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از اعضای کنگره آمریکا درباره اتحاد امنیتی دیرینه آمریکا و عربستان سعودی سؤال کرده‌اند. آنها چندین بار تلاش کرده‌اند تا ترامپ را از فروش اسلحه به عربستان بدون تأیید کنگره یا ارائه پشتیبانی از ارتش تحت رهبری عربستان سعودی در یمن بازدارند. این تلاش‌ها تاکنون شکست خورده است.

انتقاد از روابط نزدیک ایالات متحده و عربستان سعودی در زمان ترامپ، سال گذشته پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول افزایش یافت.

محاکمه ۱۱ مقام سعودی به اتهام قتل این روزنامه‌نگار، در ریاض در حال انجام است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.