ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ترکیه به مناطق کردنشین سوریه: رأس‌العین زیر بمباران و آتش شدید توپخانه

نیروهای نظامی ترکیه روز شنبه ۱۲ اکتبر، در چهارمین روز عملیات نظامی در مناطق کردنشین شمال سوریه، به بمباران این مناطق شدت بخشیدند.

نیروهای نظامی ترکیه روز شنبه ۱۲ اکتبر/ ۲۰ مهر، در چهارمین روز عملیات نظامی در مناطق کردنشین شمال سوریه، به بمباران این مناطق شدت بخشیدند. شدت یافتن بمباران‌ها با وجود هدف قرار گرفتن مواضع سربازان آمریكایی در کوبانی از سوی نظامیان ترکیه است.

تصویری از تانک‌های ترکیه در حال شلیک
عکس از آرشیو

عصر روز جمعه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به انتقادهای بین‌المللی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، این انتقادها را بی‌اساس دانست و گفت برای کشورش «مهم نیست كه چه کسی می گوید» آن را متوقف كند.

به گزارش خبرنگار رویترز، در خط مقدم جبهه‌های عملیاتی و در اطراف راس‌العین سوریه، دود غلیظی آسمان را فراگرفته و آتش‌باری توپخانه ترکیه به این مناطق نیز از روز شنبه شدت یافته است.

به گزارش رویترز، صدای شلیک و انفجارهای پیاپی از درون شهر رأس‌العین به گوش می‌رسد، در حالی که هواپیماهای جنگی هم بر فراز این شهر پرواز می‌کنند.

شامگاه ۱۱ اکتبر/ ۱۹ مهر ماه اما نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه از سوی توپخانه ارتش ترکیه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش نیوزویک به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون، شلیک گلوله توسط نیروهای ترکیه علیه مواضع نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه بسیار سنگین توصیف شده است.

در پی این حمله، وزارت دفاع ایالات متحده امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله به منطقه‌ای امنیتی در مواضع نیروهای آمریکایی درحوالی کوبانی صورت گرفته و نظامیان ترک با اطلاع از مختصات این منطقه اقدام به این حمله کرده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه اما امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب حمله به نیروهای آمریکایی در کوبانی اعلام کرده گلوله‌باران منطقه‌ای در حوالی کوبانی در پاسخ به حملات خمپاره‌ای شبه نظامیان کرد صورت گرفته است.

همچنین در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است همه اقدامات تامینی برای در امان ماندن نیروهای آمریکایی پیش از شروع حمله به مواضع کردها در حوالی کوبانی انجام شده بود و پس از حمله نیز به درخواست نیروهای آمریکایی مستقر در آن منطقه، گلوله‌باران متوقف شده است.

در همین راستا بروک دوالت، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا با تایید حمله شب گذشته ترکیه به مواضع نظامیان آمریکایی گفت که این حمله در ساعت ۹ شب یازدهم اکتبر صورت گرفته است.

نیوزویک پیش از این و روز چهارشنبه گذشته به نقل از مقامات پنتاگون نوشته بود:

«وضعیت نیروهای نظامی آمریکا در شمال سوریه همچنان بر محور دفاع از خود متمرکز است.»

بر اساس گزارش‌های تازه منتشر شده، هنوز هیچ دستور رسمی‌ای مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های تحت اختیار آنها در شمال سوریه از سوی مقامات نظامی آمریکا صادر نشده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه نشستی فوق‌العاده و غیرعلنی در ارتباط با حمله ترکیه به شمال شرق سوریه برگزار کرد، اما بیانیه پایانی این نشست به تصویب همه اعضا نرسید.

به رغم مخالفت‌های وسیع جهانی علیه حمله نظامی ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه، رجب طیب اردوغان چهارشنبه هفته گذشته از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

این حملات تا به حال به کشته و زخمی‌ شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان منجر شده و هزاران نفر نیز آواره شده‌اند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.