ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها معترض زیست‌محیطی در بریتانیا و هلند دستگیر شدند

از هفته گذشته تا کنون، در جریان اعتراض‌های شبکه فراملی محیط زیستی «شورش نابودی»، حدود ۱۳۰۰ تن در بریتانیا و ۳۰۰ تن دیگر در هلند دستگیر شده اند.

صدها معترض «شورش نابودی»، یک شبکه فراملی فعالان محیط زیست، در بریتانیا و هلند بازداشت شدند. این فعالان به بی‌توجهی دولت‌ها به مقابله موثر با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی حاصل از آن معترضند.

اعتراض‌ها در برلین، یکشنبه 13 اکتبر ــ عکس:‌ @ExtinctionR_DE

به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، از زمان آغاز اعتراض‌های شورش نابودی در لندن، پایتخت بریتانیا تا صبح شنبه ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر حدود ۱۳۰۰ تن دستگیر شده‌اند.

این اعتراض‌ها دوشنبه ۷ اکتبر آغاز شد. در آخرین اعتراض، شنبه ۱۲ اکتبر که فعالان قصد مسدودکردن بازار ماهی‌فروشان «بلینگز‌گیت» در شرق لندن را داشتند، نیروهای پلیس ۲۸ تن را دستگیر کردند.

صدها معترض در روزهای گذشته در میدان مرکزی ترافالگار اردو زده بودند و یک کمپ جدید اعتراضی نیز در واکسول، در مرکز لندن تشکیل دادند.

رسانه‌های هلندی نیز از دستگیری ۱۳۰ فعال شورش نابودی در آمستردام، پایتخت این کشور خبر می‌دهند.

اعتراض‌ها در آمستردام، شنبه 12 اکتبر ــ عکس: @michroyall

این فعالان شنبه ۱۲ اکتبر پل بلابروگ در مرکز شهر را برای چندین ساعت مسدود کرده بودند.

شمار بازداشت‌شدگان شورش نابودی در هلند از هفته گذشته به ۲۰۰ تن رسیده است.

اعتراض‌های شورش نابودی از دوشنبه گذشته در شهرهایی در آلمان، هلند، بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده، کانادا، بلژیک، استرالیا و … برگزار شده است.

رهبران جهان ۲۰۱۵ در پاریس متعهد شدند که افزایش دمای هوای سیاره نسبت به دوران پیشاصنعتی را «تا حد خوبی زیر ۲ درجه سلسیوس» نگه دارند، اگرچه تعهد اصلی مبتنی بر نگه داشتن افزایش دما در مرز ۲ درجه است.

کارشناسان و فعالان محیط زیست و متخصصان پنل اقلیمی سازمان ملل می‌گویند که افزایش دمایی معادل ۱,۵ درجه تمام تأثیرات ویرانگر تغییرات اقلیمی را به همراه خواهد آورد.

معترضان می‌خواهند که دولت‌ها «وضعیت اضطراری اقلیمی» را به رسمیت بشناسند.

این اعتراض‌ها یکشنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر نیز در چندین شهر از جمله برلین ادامه یافت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.