ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین غیرنظامی، از جمله یک روزنامه‌نگار در حمله هوایی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پنج غیرنظامی و یک خبرنگار در حمله هوایی ترکیه به یک اتوبوس حامل غیرنظامیان و خبرنگاران خارجی در مسیر رأس‌العین کشته شدند.

به گزارش یک نهاد ناظر بر جنگ سوریه، حمله هوایی ترکیه به یک اتوبوس حامل غیرنظامیان و خبرنگاران خارجی ۹ کشته برجای گذاشته است. آمار کشته‌شدگان ممکن است افزایش یابد. ترکیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اما از کنترل نیروهای تحت حمایتش بر شهر تل ابیض خبر داده است.

نیروهای سوری تحت حمایت ترکیه به سمت تل ابیض حرکت می‌کنند، ۱۰ اکتبر ــ عکس:‌ AFP

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، پنج غیرنظامی و یک خبرنگار در میان ۹ قربانی این حمله هوایی علیه کاروان «پشتیبانی انسان‌دوستانه» هستند.

به گزارش خبرگزاری «روداو»، وابسته به اقلیم محلی کردستان،‌ یک جنگنده ترکیه یکشنبه ۲۱ مهر / ۱۳ اکتبر این اتوبوس را در مسیر تل تمر به رأس‌العین (سری‌کانی) هدف قرار داده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز این حمله را به جنگنده‌های ترکیه نسبت داده است.

ترکیه به این خبر کماکان واکنشی نشان نداده است.

هنوز هویت خبرنگار کشته‌شده مشخص نشده است اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه و نیز منابع نزدیک به حزب «اتحاد دموکراتیک» (پ ی د)،‌ حزب کردهای شمال سوریه (روژاوا) گفته اند که خبرنگاران خارجی در این اتوبوس حضور داشتند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هشدار داده است که آمار تلفات به علت قرارداشتن مجروحان در وضعیت بحرانی شاید افزایش یابد. برخی از مجروحان کودک هستند.

آژانس نورث پرس، یک خبرگزاری در مناطق کردنشین شمال سوریه مجروح‌شدن یکی از روزنامه‌نگاران‌اش را تأیید کرده است.

به گزارش روداو،‌ ویدئویی پس از حمله به این اتوبوس نشان می‌دهد که شماری از نیروهای مسلح نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

ترکیه:‌ تل ابیض را به کنترل خود درآوردیم

درگیری بین نیروهای تحت حمایت ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک ( ق س د) به رهبری کردها یکشنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر در حوالی رأس العین (سری‌کانی) و تل ابیض ادامه یافت.

ارتش ترکیه گلوله‌باران مواضع نیروهای کرد در این شهرها را یکشنبه ادامه داد. آنکارا ادعا کرده که شهر رأس العین را به کنترل خود درآورده است.

ارتش ترکیه یکشنبه نیز اعلام کرد که مرکز شهر تل ابیض را تصرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه، شبه‌نظامیان سوری تحت حمایت آنکارا ناحیه تل ابیض را تحت کنترل خود درآورده اند.

رأس‌العین و تل ابیض دو شهر مرزی سوریه هستند که ترکیه در اولین گام عملیات زمینی «چشمه صلح»، قصد تصرف آنها را دارد.

آنکارا که از چهارشنبه ۹ اکتبر حمله به شمال سوریه را با همکاری شبه‌نظامیان سوری تحت حمایتش ــ موسوم به «ارتش ملی سوریه» ــ آغاز کرده است، می‌خواهد با پیشروی در عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه یک «منطقه امن» بسازد و با ایجاد این منطقه حائل یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (پ ی د) را از مرزهای خود دور نگه دارد.

تا کنون بیش از یکصد هزار تن بر اثر حمله ترکیه آواره شده اند. اغلب آوارگان ساکنان دو شهر رأس العین و تل ابیض هستند.

علی‌رغم فشارهای بین‌المللی، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه یکشنبه اعلام کرد که حاضر به مذاکره با کردها نیست و عملیات نظامی را متوقف نخواهد کرد.

یکشنبه ۱۳ اکتبر گزارش‌هایی از جنایت جنگی بالقوه به دست نیروهای وابسته به ارتش ترکیه منتشر شد.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شبه‌نظامیان تحت حمایت آنکارا دست‌کم ۹ غیرنظامی، از جمله هورین خلف، یک رهبر سیاسی زن کردها و راننده او را در جنوب شهر تل ابیض بدون محاکمه اعدام کرده اند.

این نهاد ناظر شمار کشته‌شدگان غیرنظامی را بیشتر از ۳۸ تن،‌ شمار کشته‌شدگان نیروهای سوریه دموکراتیک را ۱۰۴ تن، و شمار کشته‌شدگان نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان سوری تحت حمایت‌شان را ۸۴ تن (از جمله هشت سرباز ترکیه) اعلام کرده است.

    در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حقیقتگو

      جنگ جنگ است و بمب بین نظامی وغیرنظامی تشخیص نمی دهد ...اگرواکسینه کردن بیماران بود آمپول زنان تشخیص میداند که بیماران کدامند و سالم ها کدام ...سربازان که رعب ووحشت کشته شدن دارند وهرلحظه بیم آن دارند که مورد هدف قرارگیرند فرصتی برای تشخیص دادن نظامی و غیرنظامی را ندارند...درافغانستاان غیرنظامی ها بوده اند که ازموقعیت غیرنظامی بودن استفاده کرده اند و بر نظامیون آتش گشوده اند...درایران دردور خاتمه حکومت پهلوی هم چنین بود که به سربازان دستورداده بودند به غیرنظامی ها تیراندازی نکنند ولی بارها سربازان توسط غیرنظامی یان بقتل رسیدند..مگردرجنگ جهانی دوم و ویتنام و کره و عراق چه برغیرنظامی و کودکان وروزنامه نگاران چه گذشت؟

    • کارو

      اشغال سریکانی (به قول رادیو زمانه و دولت اسد و پان عرب ها: رأس العین) از سوی «نیروهای سوریۀ دموکراتیک» (ه.س.د) تکذیب شده است. وقتی یک خبر تأییدشنده را منتشر میکنید، باید تکذیبیۀ آن را هم مورد اشاره قرار دهید. با این روند نه تنها «آگاهی بخشی» نمی کنید، بلکه کار شما نشر شایعات نام خواهد گرفت. در شرایطی که رژیم فاشیست تورکیه این شایعات را عمداً و با هدف شکستن روحیۀ نیروهای مقاومت و برانگیختن مردم به تخلیۀ شهر انجام می دهند، درواقع شما به عنوان نفوذی تورکیه در اذهان عمومی رفتار کرده اید. هوشیار باشید و از دامن زدن به شایعات پرهیز کنید.