ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همبستگی شماری از فعالان چپ پاریس با زندانیان سیاسی در ایران

فعالان چپ پاریس با نوشتن نامه و پیغام‌هایی با زندانیان سیاسی ایران اعلام همبستگی کردند.

در پی تشدید سرکوب‌ها و صدور احکام سنگین توسط دستگاه قضایی امنیتی طی ماه‌های گذشته، جمعی از فعالان چپ پاریس در همبستگی با زندانیان سیاسی ایرانی برنامه‌ای اجتماعی ــ سیاسی تدارک دیدند. این برنامه یکشنبه ۶ اکتبر ۲۰۱۹ در پیرنه، یکی از کانتین‌های آلترناتیو پاریس برگزار شد.

در این گردهمایی گروه‌ها و افراد مختلف سیاسی، ازجمله جمعی از «جلیقه‌زرد‌ها» و شماری از فعالان چپ بین‌الملل‌گرا، برای ابراز همبستگی خود با زندانیان سیاسی ایران و خانواده‌هایشان گرد هم آمدند. آنها به شکلی نمادین برای زندانیان نامه‌ و پیغام‌هایی الهام‌بخش نوشتند که عکس‌هایش در آلبوم زیر قابل مشاهده‌ است.

[sliderpro id="873"]

برگزارکنندگان این برنامه هدف از برگزاری چنین برنامه‌ای را «نه صرفاً اعلام همبستگی نُمادین در سطح ابراز همدردی بلکه بیش از آن، مرئی‌ساختن مبارزات ایران برای چپ بین‌المللی و فراهم‌ساختن زمینه برای پیشبرد برنامه‌های جدی‌تر درجهت تشکیل همبستگی‌های عملی و واقعی در آینده» اعلام کرده اند.

در متن فیس‌بوکی برگزارکنندگان این رویداد آمده است: «طی ماه‌های اخیر، دستگاه قضایی/امنیتی با صدور احکام سنگین، شلاق و شکنجه "طعم شیرین عدالت" را در کام جامعه چشانده است. از زمان به‌قدرت رسیدن ابراهیم رئیسی در اسفند ۹۷، هزار و ۲۷ سال و شش ماه حبس، و هزار و ۴۲۸ ضربه شلاق نصیب فعالان سیاسی و مدنی شده است. یک قرن و دوازده سال زندان برای هفت کارگر هفت‌تپه و فعالین مدافعِ حق‌‌وحقوق بدیهی‌شان نمونۀ متأخرِ چنین حلاوتی‌ست. در بطن چنین زمانۀ عسرتی، ابراز همبستگی بین‌اللملی شاید نخستین و پایه‌ای‌ترین کنش برای حمایت از مبارزات مردم ایران و زندانیان سیاسی باشد.»

[sliderpro id="874"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.