ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفتر آیت‌الله سیستانی ارتباط با زم را تکذیب کرد

فیگارو ادعا کرده که اطلاعات سپاه با کمک یک زن جوان روح‌الله زم را قانع کرده که برای دیدار با مرجع شیعیان عراق به نجف سفر کند. دفتر سیستانی می‌گوید حقیقت ندارد.

دفتر آیت‌الله علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق با انتشار اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط با روح‌الله زم، مسئول کانال آمدنیوز را تکذیب کرد.

دو رقیب: علی خامنه‌ای و علی سیستانی

روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که دوشنبه ۲۲ مهر منتشر کرد اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران با «به‌کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب دادند» و  روح‌الله زم را «به داخل کشور هدایت» و بازداشت کردند. چند ساعت بعد تصاویری از روح‌الله زم با چشم‌بند منتشر شد و سپس او مقابل دوریین قرار گرفت و در شبکه خبر به خاطر فعالیت‌هایش عذرخواهی کرد.

 فیگارو، چاپ پاریس با استفاده از منابعی که در اختیار دارد ادعا کرده است که زم در سفر به عراق دستگیر شده. بنا بر این گزارش سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه از احتمال بازداشت او اطلاع داشتند اما مایل نبودند مانع از سفر روح‌الله زم به عراق شوند. به نوشته فیگارو، نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یک زن جوان را به پاریس فرستادند و او موفق شد زم را قانع کند برای دیدار با آیت‌الله علی سیستانی، رهبر شیعیان عراق و رقیب خامنه‌ای، به عراق سفر کند.

صبح چهارشنبه ۲۴ مهر یک مقام مسئول در دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گزارش فیگارو را رد کرد:

«ادعاى منتشر شده در بعضى از رسانه‌ها مبنى بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانى و دیدار معظم له با وى کاملاً دروغ و بى‌اساس است، نامبرده هیچگاه ارتباطى مستقیم و یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسى درخواست ملاقات براى او ننموده و از آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعى نداریم.»

به گزارش فیگارو نیروهای سازمان اطلاعات سپاه تلفن همراه و رایانه روح‌الله زم را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی درباره «منابع خبری» زم به دست بیاورند.

روز گذشته حجت الله میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هشدار داد که نباید «به طور قطره‌چکانی اطلاعاتی از روح الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده» شود.

پیش از این حسن عباسی، وزیر اطلاعات را به حمایت از آمدنیوز متهم کرده و به همین سبب هم در پی شکایت محمود علوی بازداشت و بعد از مدتی هم آزاد شد. حسن عباسی در سخنانی در دی سال گذشته در قرچک ورامین گفته بود:

«رفته یه چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیره. البته می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات با تقدیرات ویژه یاد می‌کند. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده چرا چی‌چی نیوز فلان شده، پسر فلانی در وزات نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسه اینقدر تقدیر می‌کنه؟ خب آیا ما می‌تونیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوزه؟ چون لااقل دو تا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد، اون مقام معظم رهبری رو، مراجع رو، همه رو به سخره می‌گیره!»

علی مطهری، عضو فراکسیون امید روز گذشته گفته بود:

«اخباری که سرشبکه آمدنیوز منتشر می‌کرد نشان می‌داد که از درون نظام اطلاع دارد و این اخبار از درون نهادهای حکومت به آنجا ارسال می‌شود. بنابراین با معرفی منابع اخبار زم، بسیاری از مسائل روشن می‌شود.»

مطهری اما هشدار داد که با «روش درست» ادمین کانال آمدنیوز را تخلیه اطلاعاتی کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.