ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عاطفه رنگریز، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر دست به اعتصاب غذا زد

عاطفه رنگریز که در زندان قرچک ورامین زندانی است، چهارشنبه ۲۴ مهر از آغاز اعتصاب غذا در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده­‌اش خبر داد.

عاطفه رنگریز، فعال حامی کارگران و از بازداشت‌شدگان روز جهانی گارگر، در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده­‌اش دست به اعتصاب غذا زد.

عاطفه رنگریز

عاطفه رنگریز که در زندان قرچک ورامین زندانی است، چهارشنبه ۲۴ مهر از آغاز اعتصاب غذا خبر داد. این دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می­‌برد.

تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر آزاد شدند، اما عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، عاطفه رنگریز را به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

در جلسه دادگاه قرار وثیقه دو میلیارد تومانی برای آزادی او تعیین شده بود؛ اما به نوشته عاطفه رنگریز در نامه‌ اخیرش از زندان، پس از تأمین آن وثیقه با تمام دشواری‌ها از سوی خانواده، قاضی باز هم با آزادی موقت موافقت نکرد.

به گفته فعالان حقوق کارگران و زندانیان سیاسی، عاطفه رنگریز در طول پنج ماه گذشته بارها به روش‌­های غیرقانونی از حقوق خود محروم شده‌ و در این مدت، همه راه‌های ممکن برای بازگشت دادرسی خود به یک روند عادلانه را دنبال کرده است.

شرایط نگهداری او در زندان قرچک ورامین نیز مناسب نیست و تا کنون او ــ و نیز ندا ناجی و سپیده قلیان، دیگر فعالان زندانی در قرچک ورامین ــ هدف ضرب و شتم زندانیان جرایم غیرسیاسی نیز قرار گرفته اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.