ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک دادخواست: علیه خبرسازی، هراس‌افکنی و اعتراف اجباری پس از بازداشت روح‌الله زم

تنظیم‌کنندگان این دادخواست از فرمانده سپاه پاسداران و رئیس قوه قضاییه می‌خواهند اولا با اطلاع‌رسانی شفاف زوایای این پرونده را روشن کرده و ثانیا رسیدگی عادلانه به این پرونده در دادگاهی صالح را تضمین کنند؛ گرچه روح‌الله زم به فرانسه پناهنده شده بود و باید به این کشور بازگردانده شود.

مقام‌های ناشناس عراقی گفته‌اند روح‌الله زم پس از ورود به این کشور یک روز در بازداشت دستگاه اطلاعاتی عراق بوده و سپس مطابق موافقت‌نامه استرداد مجرمان به ایران تحویل داده شده است. (بی‌بی‌سی فارسی)

سپاه پاسداران اما اعلام کرده بود زم در «یک عملیات پیچیده» و با «فریب اطلاعاتی» به دنبال «جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن» به «داخل کشور» هدایت و بازداشت شده است.

روح‌الله زم برای اعتراف اجباری در برابر دوربین نشانده شده است

با وجود انتشار خبرهای ضد و نقیض از زمان انتشار خبر بازداشت روح‌الله زم از سوی رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی، هنوز هیچ اطلاعات شفاف، تکمیلی و موثقی از سوی مقام‌های قضایی یا امنیتی ایران در مورد چگونگی این دستگیری منتشر نشده است.

این «بی‌خبر گذاشتن عمدی» و اجبار به «اعتراف تلویزیونی» و پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی، آن هم در حالی که هنوز هیچ دادگاهی برای رسیدگی به پرونده و احراز قطعی جرم و مجازات متناسب آن تشکیل نشده، علاوه بر آنکه نقض مسلم حقوق بشر است، اقدامی خلاف قوانین داخلی ایران نیز هست.

این دادخواست از عموم مردم، روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌ای، فعالان حقوق بشر، فعالان مدنی و افرادی که دغدغه حقوق بشر دارند می‌خواهد اعتراض خود را به این رویکرد غیرانسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی نظام جمهوری اسلامی به ویژه دستگاه قضایی و امنیتی نشان دهند.

امضاکنندگان این دادخواست از حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه می‌خواهند اولا با اطلاع‌رسانی شفاف زوایای این پرونده را روشن کرده و ثانیا رسیدگی عادلانه به این پرونده در دادگاهی صالح را تضمین کنند؛ گرچه روح‌الله زم به فرانسه پناهنده شده بود و باید به این کشور بازگردانده شود:

لینک این مطلب در تریبون زمانه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.