ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا عوارض گمرگی مجموعه‌ای از واردات از اروپا را بالا برد

آمریکا  تعرفه‌هایی به حجم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بر کالاهای اروپایی اعمال کرد. تعرفه‌های گمرکی بیشتری در راه است.

دفتر نماینده تجارت ایالات متحده شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که از روز جمعه ۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر تعرفه‌هایی به حجم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بر کالاهای اروپایی اعمال می‌شود. بر اساس تصمیم دولت آمریکا، بر هواپیماهایی که اتحادیه اروپا تولید می‌کند ۱۰ درصد تعرفه گمرکی و به سایر محصولات از جمله پنیر ایتالیا، ویسکی اسکاتلند، روغن زیتون اسپانیا و شراب فرانسه ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اعمال می‌شود.

پنیر ایتالیا در فروشگاهی در ایالت کالیفرنیا – با اعمال تعرفه‌های گمرکی این کالاها گران‌تر از قبل به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد (عکس: آرشیو)

ماه گذشته سازمان تجارت جهانی از آمریکا برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بر محصولاتی که در اتحادیه اروپا تولید می‌شوند حمایت کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته گفت:

«آمریکا به دلیل وجود عدم تعادل تجاری بزرگ، نمی‌تواند جنگ تجاری با اروپا را از دست بدهد. من می‌توانم خیلی راحت اوضاع را اصلاح کنم.»

سازمان تجارت جهانی پیش از این اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس یارانه پرداخت می‌کند و این مساله تأثیرات نامطلوبی برای آمریکا به همراه داشته است. واشنگتن نخستین بار در سال ۲۰۰۴ از اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از ایرباس به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. سازمان تجارت جهانی اعلام کرده که ایرباس در طول سال های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۱۸ میلیارد دلار یارانه از کشورهای اروپایی دریافت کرده است. قرار است سال آینده میزان تعرفه‌های گمرکی برای جبران این خشسارت تعیین شود.

از نوامبر سال جاری ایالات متحده بر واردات خودرو از کشورهای اروپایی نیز تعرفه‌های گمرکی اعمال می‌کند. حجم تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا حدود یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه  پس از نشست گروه هفت در سپتامبر/ شهریور سال جاری از «بحرانی بی‌سابقه» در بازار اقتصاد جهان خبر داد. مکرون خطاب به وزیران و سفیران فرانسه، شعار هواداران برگزیت را تکرار کرد و گفت باید سهم خود را از کنترل بازار به‌دست بگیریم وگرنه سقوط می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.