ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژاپن نیروی مستقل به خلیج فارس اعزام می‌کند

یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که توکیو با رد پیشنهاد واشنگتن برای شرکت در ائتلاف دریایی این کشور، تصمیم گرفته است که برای اطمینان از ایمنی کشتی‌ها، به‌شکل مستقل به تنگه هرمز نیرو اعزام کند.

یک مقام دولتی ژاپن از تصمیم توکیو برای اعزام نیروی مستقل به خلیج فارس به‌منظور تأمین امنیت کشتیرانی، خبر داد. ژاپن پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور در تنگه هرمز را رد کرده است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن

روزنامه آساهی ژاپن، جمعه ۲۶ مهر / ۱۸ اکتبر به‌نقل از یک مقام دولتی این کشور نوشت توکیو با رد درخواست واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف دریایی ایالات متحده در منطقه خلیج فارس، قصد دارد به‌منظور ایمنی کشتی‌ها به‌شکل مستقل به این منطقه نیرو بفرستد.

به‌نوشته این روزنامه، به‌نظر می‌رسد شینزو آبه (مرسوم در ژاپن، آبه شینزو)، نخست‌وزیر ژاپن، بعد از ظهر جمعه به وزیران شورای امنیت کشور دستور داده است که اعزام نیرو به خلیج فارس را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

در پی افزایش تنش بین ایران و آمریکا، واشنگتن یک ائتلاف دریایی تشکیل داد تا ناظر بر روند بدون اخلال کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان باشد. این ائتلاف ۷ شهریور / ۲۹ اوت، رسماً مأموریت خود در خلیج فارس را آغاز کرد. بریتانیا، استرالیا و بحرین نیز در این ائتلاف دریایی شرکت دارند.

آمریکا پیش از این چند بار از ژاپن خواسته بود که در این ائتلاف دریایی شرکت کند اما توکیو برای جلوگیری از بدتر شدن روابط خود با ایران این درخواست را تاکنون رد کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در خردادماه گذشته (ژوئن) به عنوان «میانجی» در مناقشه میان ایران و آمریکا به تهران سفر کرد و با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. این مذاکرات اما نتیجه‌ای در بر نداشت.

ژاپن از خریداران بزرگ نفت ایران است. این کشور ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از منطقه خلیج فارس عبور می‌دهد و به ۲۸ درصد صادرات گاز طبیعی این منطقه نیز نیاز دارد. برای توکیو روابط نفتی اهمیت دارد. این کشور نمی‌خواهد بی‌ثباتی در منطقه باعث بروز اختلال در عرضه نفت برای سومین اقتصاد بزرگ دنیا شود.

شینزو آبه شهریور / اوت امسال در یک نشست خبری اعلام کرد که این کشور همه‌کار برای کاهش تنش در خلیج فارس و خاورمیانه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.