ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه ویژه اقدام مالی: ایران چهار ماه دیگر فرصت دارد

FATF در بیانیه پایانی اجلاس پاریس به ایران هشدار داد که اگر کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را اجرا نکند، ۲۰۵ کشور جهان از تجارت با ایران منع می‌شوند.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)  جمعه ۲۶ مهر/ ۱۸ اکتبر در آخرین روز اجلاس این هفته خود در پاریس، تا فوریه ۲۰۲۰/ بهمن ۹۸  به ایران وقت داد با تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم (CFT) هنجارهای جامعه بین‌الملل در مقابله با پولشویی را بپذیرد. این نهاد بین‌المللی در بیانیه پایانی خود هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ بازمی‌گردد.

FATF در بیانیه پایانی اجلاس پاریس به ایران هشدار داد که اگر کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را اجرا نکند، ۲۰۵ کشور جهان از تجارت با ایران منع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز در بیانیه پایانی اجلاس گروه ویژه اقدام مالی (FATF)  گفته شده:

«چنانچه ایران تا فوریه ۲۰۲۰ [بهمن ۹۸] کنوانسیون‌های مالی پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را در همسویی با قوانین گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به اجرا در نیاورد، گروه ویژه اقدام مالی همه اقدامات برای مقابله با ایران به اجرا می‌گذارد و از اعضای خود می‌خواهد علیه این کشور به طور مؤثری اقدام کنند.»

این هشدار به این معناست که ۲۰۵ کشور جهان از تجارت با ایران منع خواهند شد. علاوه بر این سرمایه‌‌گذاری خارجی هم عملاً دیگر در ایران میسر نخواهد بود.

از چهار لایحه مرتبط با توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ایران دو لایحه را تصویب کرده و دو لایحه دیگر درباره پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است. دو تفسیر متفاوت وجود دارد: مخالفان پالرمو می‌گویند نظر شورای نگهبان همچنان بر این لوایح حاکم است. موافقان می‌گویند با انقضای مهلت یک ساله، پالرمو و سی اف تی تأیید شده محسوب می‌شوند و بنابراین روحانی می‌تواند شخصاً آن را برای اجرا ابلاغ کند.

کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در لایحه پالرمو را رفع کرده است.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود:

«الان با دور زدن تحریم‌ها داریم کشور را اداره می‌کنیم. تصویب این دو لایحه عاقلانه نیست. از آنجایی که تحریم‌های آمریکا شامل حال هر گونه دور زدن تحریم هم می‌شود، پالومو و سی اف تی موجب می‌شود که آمریکا به راحتی بتواند دور زدن تحریم‌ها را کشف کند. ما که نمی‌توانیم با دست خودمان تحریم‌ها را برای خودمان تشدید کنیم.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۱۰ اکتبر/ ۲۶ مهر با انتشار پیامی در توییتر در انتقاد از توقف تصویب کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

«اگر ایران در مبارزه با تامین مالی تروریسم و پایبندی به استانداردهای ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم جدی بود، کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون [مقابله با] تامین مالی تروریسم را فورا تصویب می‌کرد.»

گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه اجلاس پاریس با توجه به اقدامات مثبت اخیر ایران، پیشرفت‌ها در زمینه قانونگذاری از جمله تصویب آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی را تصدیق کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alireza

    سلام ببین هشدار چیه همی الان اجراییش کن فقط سریعتر نمیخوام رحم کنی ها سریع ببینم عرضه اتون چقدر رئیس جمهور ما هم اگر مردش باشه سفت وایمیسته و همینجور که واسه ما مهم نیست واسه اونم مهم تباشه هر غلطی نکردید رو زودتر انجام بدید فقط سریع حرف مفت هم کمتر بزنید

  • حمید

    گروه ویژه اقدام مالی: ایران چهار ماه دیگر فرصت دارد. واقعا با چه زبانی و چه عملی سیاست بندان غربی به ایرانیان برون و درون کشور گویند: که چاکران سینه چاک واقعا موجود انقلاب شکوهمند و نظام پر برکت جمهوری اسلامی هستند؟ من روسیه ذوب شده در پوتین و جمهوری خلق چین ملک مادام العمر شی جینپینگ بدلیل سابقه شرم اور شان در رهبری و مدیریت جنایت خطاب قرار ندادم زیرا ارزش مورد خطاب بودن هم ندارند. اما این قرو اداهای خانمها و اقایان مدعی برابری انسانها من رو کشته.