ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست برکناری پیمانکار سلف دانشگاه علم و صنعت در پی مسمویت غذایی دانشجویان

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت درباره ماجرای مسمومیت جمعی از دانشجویان این دانشگاه بر اثر مصرف غذای سلف دانشگاه، گفت که تاکنون در مورد این ماجرا قدم واضحی از سوی مسئولان برداشته نشده است.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت درباره ماجرای مسمومیت جمعی از دانشجویان این دانشگاه بر اثر مصرف غذای سلف دانشگاه، گفته است که تاکنون در مورد این ماجرا قدم واضحی از سوی مسئولان برداشته نشده است.

سه­‌شنبه ۲۳ مهر، تعداد زیادی از دانشجویان پس از خوردن غذای سلف سرویس دانشگاه، دچار مسمویت شدید شدند

حامد کلانتری، «عزل پیمانکار» را «مطالبه اصلی دانشجویان» خوانده و گفته این کار زمان‌بر است، اما دانشجویان برای پاسخگویی مسئولان دانشگاه مدت زمانی را در نظر گرفته و اعلام کرده‌اند در صورت دریافت نکردن پاسخ، روز سه‌شنبه ۳۰ مهر دست به تحصن خواهند زد.

سه­‌شنبه ۲۳ مهر تعداد زیادی از دانشجویان پس از خوردن غذای سلف سرویس دانشگاه، دچار مسمویت شدید شدند و تا صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهر، هفت آمبولانس به خوابگاه این دانشگاه اعزام و تعداد زیادی از دانشجویان را به بیمارستان منتقل کردند.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در شب مسمومیت دانشجویان، برخی از حراست خوابگاه دختران مانع از خروج آن‌ها از خوابگاه برای درمان شده‌اند، گفته است بابت این موضوع نیز دانشجویان خواهان برکناری «سرپرست خوابگاه» یا مسئولی هستند که احتمالا این دستور را صادر کرده است.

کلانتری همچنین به سابقه مسمومیت غذایی دانشجویان در سه ماه گذشته اشاره کرده و گفته است:

«در همان زمان نیز مطالبه دانشجویان عوض شدن پیمانکار بود و با وجود اذعان برخی مسئولان دانشگاه و نامناسب دانستن پیمانکار این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین مطالبه دیگر دانشجویان شفاف شدن قرارداد سلف دانشگاه است.»

او با بیان اینکه بعد از عزل پیمانکار کنونی مناقصه سلف دانشگاه باید به صورت شفاف برگزار شود، با اشاره به اینکه «از حدود هفت ماه گذشته، تا روز چهارشنبه مدیر امور دانشجویان نداشته‌ایم» گفته است:

«بنابراین کسی که باید مسئول خرید مواد اولیه سلف دانشگاه از قبیل گوشت و مرغ و ... باشد، وجود نداشته است.»

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت همچنین از وجود برخی ابهامات در اعلام زمان انتصاب مدیر امور دانشجویان سخن گفته و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

کلانتری با تأکید بر اینکه در چنین اوضاعی مشخص نیست مسئول اتفاقات پیش آمده چه کسی است، مدعی شده است:

«پیمانکار سلف با وجود اینکه پنج سال است سر کار آمده، قرارداد رسمی نداشته و به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند و طی سال‌های گذشته، هر سال (یا هر دو سال یک بار) برنده مناقصه بوده‌ است.»

او در پایان گفته است:

«با توجه به مسائلی که از آن‌ها مطلع شده‌ایم و اظهارات ضد و نقیض مسئولان دانشگاه که نوعی توهین به دانشجویان تلقی می‌شود، خواستار تعیین نتیجه نهایی قضایا تا ضرب‌الاجل روز دوشنبه و عذرخواهی مسئولان هستیم.»

ساعت سه بامداد پنج‌­شنبه گذشته اما دانشجویان در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان و پاسخگو نبودنشان، در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه علم و صنعت سفره خالی پهن کردند و دست به تحصن زدند.

دانشجویان با سر دادن شعار به بی‌اعتنایی مسئولان این دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای پیمانکار سلف و پاسخ‌گویی روابط عمومی و مسئولان دانشگاهی در قبال تکذیب خبر مسمومیت دانشجویان شدند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.