ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حسن روحانی تا به حال درخواستی برای همه‌پرسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است»

درخواست همه‌پرسی روحانی فقط کلامی بوده وگرنه در عمل او گامی برای اجرایی کردن این موضوع برنداشته است.

خلاف سخنان «پرشور» حسن روحانی در جمع طرفدارانش و یا در حضور خبرنگاران، یک نماینده مجلس می‌گوید؛ «رئیس دولت عملا تا به حال درخواستی برای همه‌پرسی به مجلس نداده‌ است».

سه‌شنبه ۷ اسفند: سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یک روز بعد از استعفای ظریف در جمع مدیران بانک مرکزی ایران
حسن روحانی رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران

حسن روحانی آخرین بار ۲۴ مهر در دانشگاه تهران، در حالی که دانشجویان در بیرون از سالن به حضورش معترض بودند، برای اندک حاضران در سالن از ضرورت مراجعه به آراء عمومی و همه‌پرسی سخن گفت. اظهاراتی که در روزهای بعد واکنش تند «اصول‌گرایان» را به دنبال داشت.

روحانی پیش از این نیز چند مرتبه در اظهاراتش خواستار برگزاری همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی شده است، از جمله در زمان گفت‌وگوها بر سر برنامه هسته‌ای ایران که او چندین بار در سخنانش خواستار مراجعه به «آرای عمومی» شد.

با این حال محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یکشنبه ۲۸ مهر به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: رئیس جمهوری تا به حال درخواستی برای همه‌پرسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است.

پورمختار با بیان اینکه در قانون اساسی راهکار برگزای همه‌پرسی مشخص است، گفت که این مسئله باید از مسیر مجلس شورای اسلامی عبور کند.

او اظهارات حسن روحانی در باره برگزاری همه‌پرسی و مراجع به آرای عمومی را « تا کنون در حد طرح مساله» دانست و گفت که «مجلس حتی تا به حال نشنیده استت که روحانی بگوید راجع به فلان مساله نظر برگزاری رفراندوم دارد».

پورمختار از حسن روحانی خواست تا اگر قصد برگزاری همه‌پرسی دارد، «با نوشتن نامه و رعایت تشریفات درخواست آن را به مجلس بدهد».

حسن روحانی آخرین بار ۲۴ مهر در دانشگاه تهران خواستار مراجعه به آرای عمومی در باره نوع تعامل ایران با دنیا شده بود. او پیش از این نیز در اظهارنظرهایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواستار مراجعه به آراء عمومی و برگزاری همه‌پرسی شده اما اقدامی برای عملی شدن این خواسته انجام نداده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آواره۰۰

    کليد ساز اين و گفت که مرخص شدن برادرش از زندان و تضمين کنه۰