ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است

به گفته این نماینده مجلس؛ روابط ارزی ایران و امارات بهبود یافته و صرافی‌های بسته شده ایرانی در امارات دوباره باز شده‌اند.

پس از انتشار خبر سفر محرمانه یک مقام امنیتی امارات متحده عربی به تهران، یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: روابط تهران- ابوظبی بهبود یافته و امارات بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

یک نماینده مجلس مدعی است: تنش میان ایران و امارات متحده عربی کاهش یافته است.
یک نماینده مجلس مدعی است: تنش میان ایران و امارات متحده عربی کاهش یافته است.

یک هفته قبل برخی رسانه‌های منطقه‌ از سفر محرمانه «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی برای کاهش تنش میان ایران و امارات به تهران خبر دادند.

در حالیکه تا به حال هیچ یک از مقام‌های رسمی ایران و امارات این خبر را رد یا تائید نکرده‌اند، اکبر ترکی، عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی از بهبود روابط تهران و ابوظبی خبر داده است.

او یکشنبه ۲۸ مهر به سایت خبری مجلس شورای اسلامی ایران (خانه ملت)، گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته است.

به گفته ترکی، امارات متحده عربی ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را «آزاد کرده است».

از دیگر پیامدهای بهبود روابط ایران و امارات متحده عربی، بازگشایی «صرافی‌های بسته شده» ایران در امارات است.

روابط ایران و امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۶ میلادی پس از افزایش تنش میان ایران و عربستان سعودی کاهش یافت. با این حال طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر کاهش سطح تنش میان دو کشور در رسانه‌های منطقه مخابره شد.

مرداد امسال خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز از دیدار و گفت‌وگو میان تهران و هیئت هفت نفره رسمی از گارد ساحلی امارات متحده عربی درباره مسائل مربوط به کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز خبر داد.

مقام‌های عالی‌رتبه ایران طی ماه‌های گذشته سیاست ایران را کاهش تنش با همسایگان عنوان کرده‌اند. در همین راستا نیز عمران خان، نخست وزیر پاکستان هفته گذشته برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی، به تهران سفر کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سید جعفر

    18/5 میلیارد دلار طلا و ارزی که بار تریلی کرده بودند و در مرز ترکیه گرفتند چه شد؟ چرا هم در این باره لال شده اند ؟ گرچه هرچه بگیرند برای خود خامنه ای و وابستگان حکومتیش از داخل و خارج است

  • حمید

    امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است ای کاش ا هم لبنانی بودیم!! بیکاران،تن فروشان،کارگران ........... جانان من! اندوه لبنان کشت ما را گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ است نصرالله میگوید که: لامصب ها بجنبید ما را وقت تنگ است پس حمله هوایی اسرائیل !؟ پوشش هوایی روسها کجاست؟ ببین رفیق دیروز و برادر مسلمان ضد امپریالیست و پشتیبان لبنان باید این برگ سبز درویش را هر چه زودتر به دست محتاجان لبنانی برسانیم. اخه شیعیان لبنان اربابان و ولی نعمت های ما باز بی پول شدند. در خبرها امده که امدادهای غیبی باز به کمک ملایان حاکم بر ایران امده. امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. باید خطر کردن، سفر کردن، رسیدن ننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن تنگ است ما را خانه، تنگ است ‌ای برادر! بر جای ما بیگانه، ننگ است ‌ای برادر! فرمان رسید: این پولها را بدست حسن نصرالله برسانید! یعنی کلیم، آهنگِ جان سامری کرد ای یاوران! باید حسن نصرالله را یاوری کرد، گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریم حکم جلودار است سر در پیش داریم فرض است فرمان بردن از حکم سران جمهوری اسلامی گر تیغ بارد، گو ببارد نیست دشوار ، بی خیال بمب و موشک (عزرائیل) جانان من برخیز! بر جولان برانیم زانجا به جولان تا خط لبنان برانیم آنجا که هر سو صد شهید خفته داریم آنجا که هر کویش غمی بنهفته داریم جانان من! اندوه لبنان کشت ما را بشکست داغ تظاهرات لبنان پشت ما را.