ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس به کارگران معترض آذر‌آب حمله کرد

پلیس با گاز اشک‌آور به کارگران شلیک کرد و بخشی از ساختمان نگهبانی شرکت را تخریب کرد.

کارگران آذرآب در اراک یکشنبه باردیگر به خیابان آمدند. پلیس با گاز اشک‌آور به معترضان حمله کرد، شماری از کارگران مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند، پلیس اما به بیمارستان هم یورش برد.

پلیس علاوه بر شلیک گاز اشک‌آور به سمت کارگران، ساختمان و تجهیزات شرکت آذرآب را هم تخریب کرد. ۲۸ مهر ۱۳۹۸

کارگران شرکت آذر آب صبح یکشنبه ۲۸ مهر در اعتراض به وضعیت نامعلوم سهام این شرکت و پرداخت نشدن دستمزد مرداد و شهریور به خیابان آمدند.

خبرگزاری دولتی کار (ایلنا)، ظهر یکشنبه به نقل از کارگران حاضر در تجمع گزارش کرد؛ پلیس با معترضان «برخورد فیزیکی» داشته است.

کانال‌های تلگرامی نزدیک به کارگران در ایران هم تصاویر و ویدئوهایی از حمله پلیس به کارگران معترض منتشر کردند.

کارگران معترض آذرآب در ساعت‌های اولیه اعتراض، خط ریلی اراک به تهران را به صورت موقت مسدود کردند و شعار دادند: «درود بر ستمگر/ مرگ بر کارگر».

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ساختمان شرکت آذر آب تخریب شده است. کارگران می‌گویند که پلیس در تعقیب آنها به داخل کارخانه آمده، شیشه‌ها را شکسته و ساختمان را تخریب کرده است.

یک ویدئو کوتاه از کارگران معترض ببنید:

دور تازه اعتراضات کارگران آذر آب از شهریور امسال آغاز شده است. کارگران خواستار خلع ید از مالک بخش خصوصی و بازگشت این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع هستند.

دولت اما حاضر به پذیرش این خواسته نیست و از بانک کشاورزی خواسته است تا سهامش را واگذار کند. بانک کشاورزی نیز این درخواست دولت را نمی‌پذیرد و سهامش را واگذر نمی‌کند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی نامشخص بودن وضعیت سهام آذر آب را «پیدا نشدن خریدار مناسب برای سهام در اختیار بانک کشاورزی» عنوان کرده و گفته است: دولت به دنبال تغییر هیئت مدیره شرکت آذر آب است.

کارگران معترض اما به ایلنا گفتند که خواسته‌ی اکثریت کارگران، خلع ید از سهامدار است نه تغییر هیئت مدیره، نباید خواسته‌ی کارگران را به تغییر هیئت مدیره تقلیل داد.

آنها واگذاری این شرکت به بخش خصوصی را «خلاف قانون اساسی» دانستند و گفتند که می‌خواهند «این مجتمع به دولت واگذار شود».

یک ویدئو دیگر از یورش پلیس به کارگران معترض:

در خبر دیگری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه ۲۹ مهر به استان مرکزی خواهد رفت.

هنوز مشخص نیست که شریعتمداری در جمع کارگران معترض حاضر خواهد شد یا نه، اما او در جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنایع استان مرکزی شرکت خواهد کرد.

استان مرکزی طی دو سال گذشته شاهد اعتراضات چند باره کارگران هپکو و آذرآب بوده است.

اعتراضات کارگران آذرآب دو هفته پیش پس از آنکه دولت اعلام کرد؛ مدیریت این شرکت به صورت موقت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.