ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داروخانه‌ها برای خرید دارو نقدینگی ندارند»

سازمان بیمه سلامت نزدیک به یکسال سهمش از هزینه دارو بیمه شدگان را به داروخانه‌ها نپرداخته است.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نمی‌کنند و به همین دلیل اقتصاد داروخانه‌ها به شدت دچار بحران شده است.

عکس- آرشیو

علی فاطمی یکشنبه ۲۸ مهر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: داروخانه‌ها چهار ماه از مطالبات سال گذشته خود را از سازمان‌های بیمه‌گر را دریافت نکرده‌اند.

برپایه اظهارات او، سازمان بیمه سلامت حدود یکسال است که مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نمی‌کند.

سازمان بیمه سلامت مجری طرح تحول است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ خدمات درمانی و دارویی افراد تحت پوشش آن تنها به مراکز درمانی دولتی تعیین شده محدود شد.

وزارت بهداشت و درمان ایران می‌گوید که اجرای این طرح نیازمند تامین اعتبار مالی بیشتری است. نمایندگان منتقد طرح اما معتقدند که بخش زیادی از منابع مالی این طرح «حیف و میل» شده است.

حالا هم این سازمان به بهانه کمبود بودجه، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نمی‌کند و همین مسئله موجب «بحران نقدینگی» در داروخانه‌ها شده است.

به گفته فاطمی وضعیت پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به سال‌ گذشته بدتر هم شده و به همین علت «در حال حاضر اقتصاد داروخانه‌ها به شدت دچار بحران شده است».

او گفت: متاسفانه نقدینگی داروخانه‌ها شدیدا کاهش یافته و شرکت‌های توزیع هم به آن‌ها فشار وارد می‌کنند؛ به‌طوری که داروها را در بازه‌های کوتاه‌مدت و بعضا به صورت نقدی در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهند.

 شرکت‌های دارویی تا به حال چندین مرتبه از توزیع برخی اقلام دارویی به دلیل آنچه که پرداخت نشدن مطالباتشان عنوان می‌کنند، خودداری کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    از برادران حزب اله لبنان و غزه و دولت بشار اسد وام بگیرند. جامع مصطفی العالمین و موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی ( مصباح) هم هست !و بسیاری دیگر مانند اینها.