ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات کانادا: تروودو اکثریت مطلق را از دست داد

حزب لیبرال به‌رهبری نخست‌وزیر کنونی کانادا جاستین تروودو، پیشتاز انتخابات پارلمانی کانادا شد اما اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد. او اکنون باید دولت ائتلافی تشکیل دهد.

در انتخابات پارلمانی کانادا، حزب لیبرال به‌رهبری نخست‌وزیر کنونی جاستین تروودو پیشتازی خود را در رقابت با حزب محافظه‌کار حفظ کرد اما اکثریت مطلق در پارلمان را از دست داد.

جاستین تروودو، نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال

بامداد سه‌شنبه ۳۰ مهر / ۲۲ اکتبر شمارش آرای انتخابات پارلمانی کانادا به پایان رسید و حزب لیبرال به رهبری جاستین تروودو، نخست‌وزیر فعلی ۱۵۷ کرسی به‌دست آورد و پیروز شد اما  نتوانست اکثریت مطلق خود در پارلمان را حفظ کند.

چهل‌وسومین انتخابات پارلمانی کانادا برای ۳۳۸ کرسی در ۱۰ ایالت و در ۳۳۸ حوزه انتخاباتی این کشور روز گذشته دوشنبه ۲۹ مهر / ۲۱ اکتبر برگزار شد و رقابت اصلی بین حزب لیبرال و حزب محافظه‌کار به رهبری اندرو شیر بود.

حزب محافظه‌کار توانست ۱۲۲ کرسی را کسب کند و پس از این حزب، حزب کبکوا با ۳۲ کرسی، حزب دمکرات نوین با ۲۳ کرسی و حزب سبز با ۴ کرسی قرار دارند.

حزب لیبرال برای تشکیل دولت حداکثری می‌بایست دست‌کم ۱۷۰ کرسی پارلمان را به‌دست آورد.

بدین ترتیب حزب لیبرال باید دولت ائتلافی با احزاب دیگر، احتمالاً با سوسیال دمکرات‌ها (حزب دمکرات نوین) و سبزها تشکیل دهد.

لیبرال‌ها از قبل اعلام آمادگی کرده‌اند که با حزب دمکرات نوین همدست شوند. حزب دمکرات نوین هم این همدستی سیاسی را به شکلی تلویحی پذیرفته است. جاگمیت سینگ، رهبر این حزب از تشکیل دولت ائتلافی با جاستین تروودو استقبال کرده است.

حزب لیبرال تا قبل از انتخابات روز گذشته ۱۸۴ کرسی پارلمان و اکثریت مطلق را در اختیار داشت.

در کانادا ۲۷ میلیون نفر واجد شرکت در انتخابات پارلمانی بودند. نمایندگان در کانادا با اکثریت آراء مستقیم انتخاب می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود ضمن تبریک پیروزی در انتخابات کانادا به نخست‌وزیر این کشور، گفت مشتاقانه خواهان همکاری به سود هر دو کشور است.

مسائل اصلی انتخابات سال ۲۰۱۹ برای بسیاری از کانادایی‌ها موضوع خدمات بهداشت عمومی، دسترسی به مسکن ارزان قیمت و بحران‌های اقلیمی است. رهبری کانادا در سطح جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی برای کانادایی‌ها اهمیت ویژه دارد. انتقادها به سیاست‌های دولت فعلی در رابطه با صنعت نفت کانادا و همچنین صنعت حمل و نقل نفت و گاز هم زیاد است. آموزش و پروش عمومی موضوع دیگری است که کانادایی‌ها به آن علاقه نشان داده‌اند و مایل هستند بودجه بیشتری برای آن خرج شود. مالیات موضوع اصلی برای احزاب راستگراست.

دولت لیبرال در چهار سال گذشته اقدامات متفاوتی انجام داده است. تروودو همان‌گونه که وعده داده بود مصرف ماری جوانا را قانونی کرد و ۲۵ هزار پناهنده سوری را در این کشور پذیرفت. با این حال او نتوانست برخی از وعده‌های انتخاباتی خود مانند اصلاح قانون انتخابات یا بودجه متوازن تا سال ۲۰۱۹ را عملی سازد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.