ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاجعه در بریتانیا: جسد ۳۹ نفر در یک کانتینر کشف شد

طبق اعلام پلیس ، جسد یک نوجوان و ۳۸ بزرگسال در کانتینری در اسکس واقع در شرق بریتانیا کشف شد. راننده ایرلندی ۲۵ ساله این کانتینر در بازداشت پلیس به‌سر می‌برد.

به‌دنبال کشف ۳۹ جسد در کانتینری در شرق بریتانیا، پلیس این کشور پرونده بزرگی را برای تحقیق درمورد قتل این افراد گشود. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا این خبر را «هولناک» خواند.

پلیس اسکس با استقرار در محل تحقیقات خود را آغاز کرده است

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، چهارشنبه ۲۳ اکتبر/۱ آبان جسد ۳۹ نفر در کانتینری که به تایید پلیس بریتانیا از کشور بلغارستان وارد بریتانیا شده است، در اسکس کشف شد. این کانتینر در پارک صنعتی واترگلاد در منطقه گریز واقع در اسکس در شرق بریتانیا قرار داشت و همه قربانیان داخل این کانتینر زمانی پیدا شدند که جان خود را از دست داده بودند. پلیس در تلاش برای تشخیص هویت اجساد است.

نیروی پلیس محلی اسکس که همکاری نزدیکی با مقامات اداره مهاجرت بریتانیا دارد اعلام کرد اولویت پلیس تشخیص هویت قربانیان است و در این مرحله از تحقیقات مشخص شده که یکی از اجساد مربوط به یک نوجوان است و بقیه ۳۸ قربانی بزرگسال بوده‌اند.

به گفته پلیس راننده این کانتینر مردی ۲۵ ساله از ایرلند شمالی‌ست و به ظن دست داشتن در قتل این ۳۹ نفر دستگیر شده است.

اندرو مارینر، رئیس پلیس اسکس در این‌باره توضیح داد:

«با اتفاق تلخی روبه‌رو هستیم که در آن تعداد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. ما تلاش می‌کنیم هویت اجساد را مشخص کنیم اما باید بگویم که این فرآیند ممکن است طولانی شود. به اعتقاد ما کامیون بلغاری ست و راننده آن را در ارتباط با این مسئله بازداشت کرده‌ایم».

طبق اعلام پلیس یک سرویس اورژانس قبل از ساعت ۱ و ۴۰ دقیقه صبح چهارشنبه پلیس را از کانتینری در پارک صنعتی واترگلاد که تعدادی داخل آن [محبوس] بوده‌اند باخبر کرده است. افراد این سرویس به پلیس گفته‌اند قربانیان تا پیش از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده بودند.

پلیس همچنین اعلام کرد کانتینر فوق ۱۹ اکتبر و از مسیری غیر معمول از مرزهای ایرلند شمالی وارد کشور شده است. مقامات بلغارستان اما اعلام کرده‌اند هنوز نمی‌توانند تایید کنند که این کامیون از بلغارستان وارد مرزهای بریتانیا شده است یا خیر.

این فاجعه یک بار دیگر مسئله قاچاق انسان را در بریتانیا مطرح کرده و واکنش‌های زیادی را از جمله از سوی سیاستمداران بریتانیا به همراه داشته است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به این واقعه گفت که از شنیدن خبر آن «وحشت‌زده» شده است و در جریان جزئیات تحقیقات قرار دارد. پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا نیز با تسلیت به خانواده‌ها و نزدیکان این قربانیان گفت از این خبر شوکه شده و غمگین است.

شهریور چهار سال پیش نیز خبر مرگ ۷۱ پناهجو در کامیونی در اتریش افکار عمومی بین‌المللی را شوکه کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.