ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار: جمع‌آوری کودکان کار آن‌ها را به اشکال بدتر تامین معیشت می‌کشاند

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار تاکید کرد برای حل مسئله کودکان کار باید سیاست‌های مهاجرتی ایران اصلاح شده و قوانین مربوط به حقوق کودکان به‌درستی اعمال شود

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از اظهارات فرماندار تهران مبنی بر جمع‌آوری کودکان کار برای «زیباسازی چهره شهر» گفت چنین رویکردی باعث می‌شود این کودکان به شکل‌های بدتر تامین معیشت مشغول ‌شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار: برای حل مسئله کودکان کار باید سیاست‌های مهاجرتی اصلاح و قوانین مربوط به حقوق کودکان اعمال شود

به گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) احمد میدری، ‌معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اظهارات اخیر فرماندار تهران درباره جمع‌آوری کودکان کار مبنی بر اینکه «ما به دنبال آن هستیم که چهره‌ شهر را از وضعیت نازیبایی خارج کنیم»، گفت: «کودک کار معلول شرایط گوناگون از جمله شرایط خانواده‌ها و شرایط کلان کشور است و اگر جمع‌آوری کودکان کار به منزله آن باشد که ما کودکان را از مقابل چشمانمان دور کنیم، فقط مسئله را پیچیده‌تر کرده‌ایم و این کودکان به شکل‌های بدتر تامین معیشت مشغول می‌شوند.»

اشاره او به گزارش‌های منتشر شده اخیر درباره استثمار جسمی و جنسی کودکان از جمله در صنعت زباله و کارگاه‌های زیرزمینی‌ست.

 میدری با اشاره به کودکان ایرانی و کودکان مهاجر گفت:

 «مسئله مهم در ارتباط با کودکان کار این است که نباید در این سن به کار مشغول شوند. حقوق انسانی کودکان کار است که حکم می‌کند در این سن به تحصیل بپردازند. عوامل مختلفی باعث می‌شود که کودکان به کار مشغول شوند. نخست اینکه سیاست‌های مهاجرتی کشور نادرست است و این سیاست‌ها نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاحات باید مطابق با واقعیت‌ها انجام شود. وجود کودکان کار ایرانی هم نشان‌دهنده این است که ما نتوانستیم قوانین کشور را به درستی انجام دهیم. تعهدات ایران از سال‌ها پیش کار کودکان را منع کرده است.»

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار «سامان‌دهی» کودکان کار را مستلزم حمایت اجتماعی برای کودکان و توانمندسازی خانواده‌ها و همچنین تقسیم کار میان نیروی انتظامی، وزارت کشور و سازمان بهزیستی دانست.

فعالان حقوق کودکان بارها به سیاست‌های اجرا شده برای «سامان‌دهی» و «جمع‌آوری» کودکان کار و تحقیر و آزار کودکان در این فرآیند اعتراض کرده‌اند. با این‌وجود بسیاری از مقامات مسئول همچنان با «مافیا» خواندن کودکان کار و خصوصا کودکان مهاجر، با این کودکان مانند مجرم رفتار می‌کنند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران سه‌شنبه ۲۳ مهر با لحنی مهاجرستیز از برخورد قهری با کودکان کار و طرح‌های ضربتی «جمع‌آوری» آن‌ها دفاع کرده و گفته بود:

«تاکنون ۸۰۰ کودک کار و خیابانی از سطح شهر تهران جمع‌اوری شده است که بیش از ۷۵ درصد آنها اتباع خارجی افغانستانی و پاکستانی بودند که در قالب گروه‌ها و باندهای مختلف در سطح شهر فعالیت می‌کردند و اقدام آنها زیبنده پایتخت ایران نبود. اتباعی که مجوز نداشنتد به خارج از کشور هدایت شدند و در این خصوص با سختگیری خاصی اقدام خواهیم کرد و ما به دنبال آن هستیم که چهره شهر را از وضعیت نازیبایی خارج کنیم.»

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران نیز پیشتر اعلام کرد جمع‌آوری کودکان کار به‌دستور وزیر کشور تا زمان کاهش ۵ درصدی جمعیت کودکان خیابانی و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فوآد شعبانی

    سلام.معلولام مزمن روانی را دریابید... لینک حمایت کمپین در خبرگزرای فارس: ***