ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی سپاه: بخش عمده‌ای از اعضای شبکه زم شناسایی شده‌اند

رمضان شریف مدعی شد که نیاز چندانی به اعترافات روح‌الله زم نیست زیرا «دسترسی نسبتاً مطمئنی به عوامل داخلی کمک‌کننده به این شبکه وجود دارد».

سخنگوی سپاه پاسداران مدعی شد که «بخش عمده‌ای» از کسانی که با روح‌الله زم در آمدنیوز همکاری کرده‌‌اند شناسایی شده‌اند و نیازی به اعترافات زم وجود ندارد.

رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران

رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران چهارشنبه یکم آبان مدعی شد که رصد و کنترل اطلاعاتی روح‌الله زم در مدت طولانی صورت گرفته است و «بخش عمده‌ای از اعضای شبکه زم شناسایی شده‌اند و دسترسی نسبتاً مطمئنی به عوامل داخلی کمک‌کننده» به آن وجود دارد و «نیاز چندانی به اعترافات مرسوم توسط نامبرده نیست».

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روح‌الله زم را  ۲۲ مهرماه دستگیر کرد. روح‌الله زم ساکن فرانسه بود و در جریان سفری به عراق بازداشت شد اما هنوز از چگونگی دستگیری او اطلاعات معتبری در دست نیست. چند ساعت بعد از اعلام بازداشت او تصاویری از زم با چشم‌بند منتشر شد و سپس او مقابل دوربین قرار گرفت و در شبکه خبر به‌خاطر فعالیت‌هایش عذرخواهی کرد.

رمضان شریف همچنین گفت «مرتبطان و حامیان» کانال آمدنیوز «نوک پیکان تهاجم خود را به سمت مسئولان سازمان اطلاعات سپاه قرار داده‌اند» اما افزود این اظهارات «دروغ‌پردازی» و «سناریوسازی» است.

سخنگوی سپاه وعده داد که در آینده‌ای نزدیک بخشی از مسائل مربوط به روح‌الله زم در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و و گزارشی در این‌باره از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها «اعترافات» زندانیان سیاسی را پخش کرده‌ است و فعالان حقوق بشر نیز بارها این اعترافات را اجباری خوانده و آن‌ها را فاقد بار حقوقی دانسته‌اند.

در روزهای اخیر مسئولان دولتی و مدافعان دولت نسبت به استفاده سپاه پاسداران از پرونده آمدنیوز برای زیر ضرب بردن دولت هشدار داده‌اند.

جواد کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مشهد در مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۲۸ مهرماه از بازداشت چند نفر در «حوزه نهاد ریاست ‌جمهوری» به اتهام ارتباط با پرونده سایت آمدنیوز خبر داد. او همچنین از حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به‌عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی دولت» در پرونده آمدنیوز نام برد. حسام‌الدین آشنا در پاسخ به کریمی قدوسی او را «مسئول اتاق عملیات روانی ضد دولت» خواند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز دوشنبه ۲۹ مهر ادعای دستگیری در نهاد ریاست جمهوری دروغ خواند

با این حال کریمی قدوسی بار دیگر دوشنبه ۲۹ مهر با انتشار پیامی در توییتر ادعا کرد که در سال ۹۶ چهار رابط روح‌الله زم دستگیر شدند. به‌گفته او، از این چهار رابط یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا، یکی در مجموعه ارتباطات دفتر رئیس جمهوری، یکی در دفتر بانک و چهارمی در قوه قضائیه بوده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه ۳۰ مهر در نشست خبری خود خبرهای منتشرشده مبنی بر بازداشت چند نفر از مقامات کشوری در ارتباط با پرونده روح‌الله زم را تکذیب کرد.

محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری نیز امروز چهارشنبه گفت حواشی دستگیری روح‌الله زم را «جنگ روانی علیه دولت» دانست و گفت برخی ماجرای دستگیری زم را «تبدیل به موضوع جناحی کرده‌اند و افراد از آن علیه هم استفاده می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.