ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین جزئیات از تحقیقات پلیس درباره فاجعه مرگ ۳۹ پناهجو در بریتانیا

همزمان با تحقیقات در مورد این پرونده قتل، پلیس درباره دخالت و نقش شبکه‌های جرائم سازمان‌یافته در این ماجرا تحقیق می‌کند.

پلیس بریتانیا جزئیات بیشتری را از تحقیق درباره مرگ ۳۹ تن که جسد آن‌ها در یک کانتینر یخچال‌دار در اسکس یافت شده بود منتشر کرده است.

کانتینری که اجساد در آن کشف شده بودند، به محل دیگری منتقل شده است

به گزارش گاردین، در پی کشف ۳۹ جسد که چهارشنبه یکم آبان / ۲۳ اکتبر در یک کانتینر یخچال‌دار در پارک صنعتی واترگلاد در منطقه گریز واقع در اسکس یافت شدند، پلیس شب‌هنگام دو خانه را در ایرلند شمالی مورد تفتیش قرار داده است.

گفته می‌شود دو محلی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند به بازداشت راننده این کانتینر مرتبط بوده‌اند. راننده ۲۵ ساله که مو رابینسون نام دارد، در بازداشت و تحت بازجویی است. هنوز مشخص نیست آیا او از اینکه این افراد را به داخل بریتانیا قاچاق می‌کرده باخبر بوده یا خیر.

پلیس می‌گوید که احتمالا مسیری که کانتینر از طریق آن وارد خاک بریتانیا شده با مسیری که پیشتر اعلام شده بود متفاوت است. پلیس همچنین معتقد است رابینسون تنها چند دقیقه پیش از اینکه به اورژانس خبر داده شود، کانتینر را که از بخش جلویی خودرو مجزاست، تحویل گرفته است.

همزمان تحقیقات برای شناسایی و تعیین هویت اجسادی که در تلخ‌ترین فاجعه ۲۰ سال گذشته بریتانیا جان خود را از دست داده‌اند، ادامه دارد.

بر اساس اعلام پلیس اسکس کانتینر حاوی اجساد بلغاری‌ست و یکی از احتمالات این است که ۳۹ فرد داخل این کانتینر در دمای زیر ۲۵ درجه یخ‌زده و جان داده باشند.

به گفته وزیر خارجه بلغارستان این کانتینر اسکانیا در وارنا، شهر ساحلی شرق کشور تحت نام یک شرکتی که صاحب آن مردی ایرلندی‌ست ثبت شده است. او همچنین اعلام کرد «بسیار بعید» است که قربانیان بلغاری باشند.

پلیس اسکس پیشتر اعلام کرده بود اجساد کشف شده شامل جسد یک نوجوان و ۳۸ بزرگسال می‌شود.

موازی با تحقیقات در مورد این پرونده قتل، پلیس درباره دخالت و نقش شبکه‌های جرائم سازمان‌یافته در این ماجرا تحقیق می‌کند. این شبکه‌ها به صورت گسترده در عملیات‌های قاچاق انسان و ورود مهاجران به بریتانیا نقش دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.