ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساختمان جدید پلاسکو و ادعای ساخت یک «نماد ملی» تازه در تهران

ساختمان جدید پلاسکو قرار است ۲۰ طبقه باشد که ۱۵ طبقه آن روی زمین است و هزینه ساخت آن ۸۸ میلیارد تومان برآورد شده است. پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفته است: «پلاسکو باید به نماد و الگویی ملی تبدیل شود.»

شروع ساخت ساختمان جدید پلاسکو با چالش‌های فراوانی همراه بوده است. ساخت مجدد این ساختمان با تاخیر در اسفند ۱۳۹۷ آغاز شد. اختلافات میان شهرداری، بنیاد مستضعفان و میراث فرهنگی شروع ساخت را با تاخیر روبرو کرد.  ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵، ساعت ۸ صبح خبر آمد که ساختمان پلاسکو آتش گرفته است. کمتر از چهار ساعت بعد ساختمان ۱۷ طبقه گداخت و فرو ریخت.

تاکنون احداث ستون‌ها به پایان رسیده و در ۷ طبقه اسکلت ساخته شده که شامل پنج طبقه زیر زمین و ۲ طبقه روی زمین است. طبق مقررات، در ساختمان جدید راه پله‌ها و تعداد آسانسورها افزایش پیدا کرده و همین امر موجب شده که ملک‌ها تا اندازه‌ای کوچک‌تر شود‌.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفته است: «پلاسکو باید به نماد و الگویی ملی تبدیل شود، ما در بنیاد از سخت‌گیری‌های مهندسی و معماری استقبال می‌کنیم زیرا می‌خواهیم پلاسکو را به یک نماد ملی تبدیل کنیم‌.»

ساختمان جدید پلاسکو قرار است ۲۰ طبقه باشد که ۱۵ طبقه آن روی زمین است و هزینه ساخت آن ۸۸ میلیارد تومان برآورد شده است. رئیس بنیاد مستضعفان وعده داده نیمه دوم سال ۱۳۹۹ ساختمان جدید تحویل داده شود.  در آتش‌سوزی دی‌ماه ۱۳۹۵ ساختمان پلاسکو ۲۲ نفر کشته و ۲۳۵ نفر مجروح شدند. هیأت ویژه بررسی علل این حادثه علت اصلی را «اتصال برق و نشست همزمان گاز از کپسول» اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.