ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت بودجه بهزیستی را پرداخت نکرد، افزایش مستمری مددجویان اعمال نشد

میزان افزایش مستمری مددجویان بهزیستی ۱۰ هزار تومان در ماه است و مجموع دریافتی آنها کمتر از ۲۰۰ هزار تومان.

دولت تنها ۳۰ درصد از بودجه سازمان بهزیستی را پرداخت کرده و سازمان بهزیستی پس از گذشت هفت ماه، همچنان از افزایش مستمری افراد تحت پوشش خودداری می‌کند. مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان می‌گوید: این مستمری این‌قدر کم است که به افزایش آن هم نمی‌توان دلخوش بود.

حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

هفت ماه از آغاز سال ۱۳۹۸ گذشته است و افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی همچنان منتظر افزایش ۱۰ هزار تومانی مستمری خود هستند. علی‌همت محمود‌نژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران جمعه ۳ آبان گفت که مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها که شش ماه ابتدای سال اعمال نشده بود، پرداخت نشده است.

محمودنژاد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را «بسیار ناچیز» خواند که «حتی در حد خرج و مخارج توانبخشی و درمان که معلولان به آن نیاز دارند هم نیست».

براساس اعلام رئیس سازمان بهزیستی، در سراسر ایران یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۰۵ معلول تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی ایران ۲۱ مهر از اجرایی شدن مصوبه افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان در شهریور امسال خبر داد. او اما افزایش مستمری را ناچیز و اندک خواند.

به گفته مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی در سال گذشته ۵۳ هزار تومان بود که با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۳ هزار تومان رسید.

دولت حسن روحانی دو سال پیش وعده کرده بود که با قطع یارانه سه دهک پردرآمد یارانه نقدی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد را به ۱۰۸ هزار تومان افزایش خواهد داد.

محمودنژاد اما معتقد است که «این پول هم دردی را دوا نمی‌کند. در حال حاضر خیلی از معلولان مستمری نمی‌گیرند و پشت نوبتی هستند. این افراد نیاز مبرمی به این پول‌ دارند».

او میزان مستمری مددجویان بهزیستی را «شوخی» خواند و گفت که به دلیل اندک بودن درآمد بسیاری از خانواده‌های معلول نمی‌توانند از تحصیل فرزندانشان حمایت کنند.

به گفته محمودنژاد دولت «به اندازه کافی» از بهزیستی حمایت نمی‌کند و «خیلی از وعده‌های دولت در خصوص افراد دارای معلولیت محقق نشده است».

سعید ابراهیمی، مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی هم گفته که دولت هنوز ریالی از بودجه قانون معلولان را به این سازمان پرداخت نکرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    در عوض روحانیت معظم حکومتی و سپاه و بسیج از همه امکانات برخوردارند بحول و قوه الهی

  • فوآد شعبانی

    با سلام.لطفا کمپین زیر را حمایت کنید: آقای رئیس مجلس؛ من یک معلول مزمن روانی هستم ***

  • حقیقتگو

    دولت بهزیستی را پرداخت کرده ومی کند ولی برای سپاهی وبسیجی و طلبه ها و آقازادها ولاریجانی ها و قالیباف ها و ویلانشینان آنچنانی و ازقرار معلوم هم شامل جناب فریدون برادررئیس دولت می شده است !!ودرحقیقت برای نژاد برتر با خلاقیت های آنچنانی ...دولت تشخیص داده بهزیستی همانطور که ازکلمه اش پیداست انکار ربطی به افرادی که دچاربد زیستن هستند نمی شود وباید این گونه افراد بد زیستن همچنان بپسندند و به خارجی ها نشان دهند که بدزیستان هم پای صندوق رای رفته ومی روند و خواهند رفت !!