ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۴۰ شهر ایران

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، از توافق با شورای نگهبان برای برگذاری انتخابات الکترونیک در ۱۴۰ شهر خبر داد. این توافق نهایی نیست.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران، پنج‌شنبه دوم آبان در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، به توافق با شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک اشاره کرد: «به توافق رسیدیم که برای ۱۴۰ شهر اخذ و شمارش آراء الکترونیکی شود اما هنوز نهایی نشده است.»

عبدالرضا رحمانی فضلی،‌ وزیر کشور جمهوری اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک است و بحث‌ها در مورد چگونگی برگزاری آن در میان مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی در جریان است.

رحمانی‌فضلی، دیروز در مشهد عنوان کرد برای جلوگیری از تخلفات، بیش از ۸۵ درصد انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود:

«مهم‌ترین قسمت آن احراز هویت است زیرا بیشترین تخلفات در زمینه احراز هویت اتفاق می‌افتد مانند شناسنامه‌های افرادی که به سن قانونی نرسیده، شناسنامه مرده و تقلبی و مواردی که با یک شناسنامه چند رای می‌دهد، این کار با سیستم احراز هویت حل می‌شود که ما با شورای نگهبان به توافق رسیدیم، هم در انتخابات ریاست جمهوری قبلی و هم در این انتخابات از این سیستم استفاده می‌کنیم که بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد امکان تخلف را به صفر می‌رساند.»

وزیر کشور همچنین با اشاره به تخلفات در دوره پیشین انتخابات مجلس و احقاق حق برای افرادی که حقوقشان ضایع شده، اعلام کرد به عنوان وزیر کشور از «حق نمایندگان دفاع خواهد کرد».

رحمانی فضلی با بیان اینکه در ۵ ماه آینده موضوع بسیار مهم انتخابات را پیش‌رو دارند، با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف کشور گفت:

«تاکید ما در انتخابات رعایت شرایط سالم، قانونی و امن است. این سه مورد، وظیفه وزارت کشور است، باید امنیت را برقرار کرده، انتخابات سالم برگزار کنیم و قانون محور و ملاک باشد. یکی دیگر از موضوعاتی که استانداران و وزارت کشور در انتخابات درگیر آن می‌شوند، هماهنگی است زیرا دستگاه‌های مختلفی باید به ما کمک کنند.»

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.