ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باران پاییزی نفس اهواز را تنگ کرد

همزمان با بارش پاییزی در اهواز، عارضه تنگی نفس نیز افزایش یافته و تنها در ۴۸ ساعت، ۵۸۱ تن به مراکز درمانی دولتی مراجعه کردند.

فرهاد حمزه‌لویی، مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  شنبه ۴ آبان از مراجعه ۵۸۱ نفر به دلیل عارضه تنفسی در طول ۴۸ ساعت به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد.

باراش باران پاییزی در اهواز عارضه نفس تنگی را افزایش داد. عکس: آرشیو

 به گفته او تنها در روز جمعه ۳۰۳ تن به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۰ تن به صورت سرپایی درمان و ۶۳ تن هم بستری شدند.

او شمار مراجعین در  پنجشنبه ۲ آبان ماه را هم ۲۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۵ نفر به صورت سرپایی درمان و۷۳ نفر بستری‌ شدند.

عارضه تنفسی در اهواز از پنجشنبه دوم آبان پس از آغاز بارندگی افزایش یافته است. چند روز قبل (۲۸ مهر) نیز پس از آغاز بارندگی ۲۸۶ مورد عارضه تنفسی در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز گزارش شد.

برپایه گزارش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نخستین نشانه‌های عارضه تنگی نفس همزمان با بارش پاییزی ۱۳۹۲ مشاهده شد و از آن زمان تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۸ گزینه را به عنوان عامل تنگی نفس در استان خوزستان بررسی کرده و «مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی» را به عنوان چهار عامل احتمالی عارضه تنگی نفس در این استان معرفی کرده است.

استان خوزستان و شهر اهواز در تابستان نیز با پدیده ریزگردها روبرو است. افزایش غلظت ریزگردها طی سال‌های گذشته میل به مهاجرت از خوزستان را افزایش داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.